Reacties Volkswagen Sharan (1995 - 2010)
Reacties van eigenaars
'05
4
bouwjaar
jaar in bezit
105k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
5
Motor
7
'01
3
bouwjaar
jaar in bezit
130k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
5
Motor
6
Naam: Aubrey. Curtis, datum : 12 januari 2009
Forum Volkswagen Sharan 1.9 tdi: Blijf eraf kl*tenbak! Nooit nog een VW :(
Forum Volkswagen Sharan 1.9 tdi: Blijf eraf kl*tenbak! Nooit nog een VW :(
'01
7
bouwjaar
jaar in bezit
171k
km
diesel
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
5
Naam: Frederiksadones, datum : 28 december 2008
Forum Volkswagen Sharan Highline 1.9TDI 115p: - achter ruitenwisser draait niet vlot, blijft paar keer hangen in zijn beweging
- linker achterportier sluit niet altijd perfect
- voorruit trilt bij hogere snelheid --> is plastiek die rond ruitenwissers zit die niet vastgezet kan worden
- deurvergrendeling werkt niet/wel
- climatronic flikkert tijdens het aanschakelen van het contact
- duurt extreem lang vooraleer chauffage werkt
- airco defect
- auto trekt naar rechts van begin
- voorwielen trillen als je in put rijdt --> stabilisatoren en stuurstangen probleem
- extra kachel maakt veel lawaai bij afzetten auto
Met de motor nog geen probleem gehad, maar is wel al vermogen verloren. Heb het al opgegeven om airco te laten maken. Scheelt altijd iets aan. Radiator lekt geregeld na lange afstanden, dichtingen zijn al meermaals defect geweest. Problemen zijn begonnen bij 120000 km. Bij koud weer is starten ook dikwijls een probleem. Waarschijnlijk de gloeikaarsen.
Forum Volkswagen Sharan Highline 1.9TDI 115p: - achter ruitenwisser draait niet vlot, blijft paar keer hangen in zijn beweging
- linker achterportier sluit niet altijd perfect
- voorruit trilt bij hogere snelheid --> is plastiek die rond ruitenwissers zit die niet vastgezet kan worden
- deurvergrendeling werkt niet/wel
- climatronic flikkert tijdens het aanschakelen van het contact
- duurt extreem lang vooraleer chauffage werkt
- airco defect
- auto trekt naar rechts van begin
- voorwielen trillen als je in put rijdt --> stabilisatoren en stuurstangen probleem
- extra kachel maakt veel lawaai bij afzetten auto
Met de motor nog geen probleem gehad, maar is wel al vermogen verloren. Heb het al opgegeven om airco te laten maken. Scheelt altijd iets aan. Radiator lekt geregeld na lange afstanden, dichtingen zijn al meermaals defect geweest. Problemen zijn begonnen bij 120000 km. Bij koud weer is starten ook dikwijls een probleem. Waarschijnlijk de gloeikaarsen.
'01
4
bouwjaar
jaar in bezit
120k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
3
Motor
5
Naam: Ben_weymeers, datum : 14 november 2007
Forum Volkswagen Sharan 1.9 tdi aut.: Omdat we drie kleine kinderen hebben en onze familie vrij ver woont hebben we deze wagen gekozen, ruim en grote koffer. Hiermee is dan ook het enige positieve over deze wagen gezegd. Na één jaar begonnen de problemen. De wagen start regelmatig niet (zowel koud, warm, bij droog en vochtig weer). Batterij, en verscheidene electronische stukken veranderd, maar het probleem blijft zich voordoen. De enige manier om het probleem op te lossen is de batterij afkoppelen, even wachten en daarna start hij zonder problemen. Hij verliest ook regelmatig vermogen, schakelt maar tot 4de versnelling. Wagen afzetten, wachten, en probleem opgelost. Dealer weet geen raad, VW België stuurt ons door naar de dealer, of antwoord niet. Voor de rest; ruitenwissersysteem defect, ophanging defect, de verf van de plastic dat loskomt, e.d.
Voor de rest, zoals gezegd, ruim en grote koffer. NIE WIEDER VW!!!
Ervaring met verkoop: Persoonlijk denk ik dat de kilometerstand werd teruggezet, maar dit valt niet te bewijzen.
Ervaring met onderhoud: Daar ik in België woon, staat de dealer er niet tussen. De wagen wordt steeds onderhouden en binnen gedaan bij een officiele dealer. In het begin heel vriendelijk, maar als je steeds terug komt met dezelfde problemen dan is de vriendelijkheid en service vlug voorbij.
Forum Volkswagen Sharan 1.9 tdi aut.: Omdat we drie kleine kinderen hebben en onze familie vrij ver woont hebben we deze wagen gekozen, ruim en grote koffer. Hiermee is dan ook het enige positieve over deze wagen gezegd. Na één jaar begonnen de problemen. De wagen start regelmatig niet (zowel koud, warm, bij droog en vochtig weer). Batterij, en verscheidene electronische stukken veranderd, maar het probleem blijft zich voordoen. De enige manier om het probleem op te lossen is de batterij afkoppelen, even wachten en daarna start hij zonder problemen. Hij verliest ook regelmatig vermogen, schakelt maar tot 4de versnelling. Wagen afzetten, wachten, en probleem opgelost. Dealer weet geen raad, VW België stuurt ons door naar de dealer, of antwoord niet. Voor de rest; ruitenwissersysteem defect, ophanging defect, de verf van de plastic dat loskomt, e.d.
Voor de rest, zoals gezegd, ruim en grote koffer. NIE WIEDER VW!!!
Ervaring met verkoop: Persoonlijk denk ik dat de kilometerstand werd teruggezet, maar dit valt niet te bewijzen.
Ervaring met onderhoud: Daar ik in België woon, staat de dealer er niet tussen. De wagen wordt steeds onderhouden en binnen gedaan bij een officiele dealer. In het begin heel vriendelijk, maar als je steeds terug komt met dezelfde problemen dan is de vriendelijkheid en service vlug voorbij.
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
20k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
6
Motor
6
Naam: Info, datum : 21 augustus 2007
Forum Volkswagen Sharan 1.9tdi: - ontkoppelingspedaal blijft regelmatig hangen
- al 1x mee binnegeweest (tijd tussen het maken van de afspraak en het werkelijk mogen gaan was 14 dagen en dat was niet onze keuze)
- resultaat : kom eens terug als je het nog eens voelt (wat de dag nadien alweer was)
- resultaat voor volkswagen : ipv een klein pompje te herstellen zullen ze binnen 6 maand een volledig ontkoppelingssysteem + vesnellingsbak in garantie mogen plaatsen
Ervaring met verkoop: - we wilden oorspronkelijk nog een tweede dezelfde wagen die ze in stock hadden alleen met verkeerde velgen (lees alu velgen ipv gewone). Garage weigerde de velgen te wisselen en dit zou komen op een levertermijn van 3 à 4 maand ipv 3 dagen (begrijpe wie dit kan)
Ervaring met onderhoud: - zoals alle VW, schaf je maar zelf olie aan want om de 7000 km heb je prijs : oilstand prüfen en bijvullen
Forum Volkswagen Sharan 1.9tdi: - ontkoppelingspedaal blijft regelmatig hangen
- al 1x mee binnegeweest (tijd tussen het maken van de afspraak en het werkelijk mogen gaan was 14 dagen en dat was niet onze keuze)
- resultaat : kom eens terug als je het nog eens voelt (wat de dag nadien alweer was)
- resultaat voor volkswagen : ipv een klein pompje te herstellen zullen ze binnen 6 maand een volledig ontkoppelingssysteem + vesnellingsbak in garantie mogen plaatsen
Ervaring met verkoop: - we wilden oorspronkelijk nog een tweede dezelfde wagen die ze in stock hadden alleen met verkeerde velgen (lees alu velgen ipv gewone). Garage weigerde de velgen te wisselen en dit zou komen op een levertermijn van 3 à 4 maand ipv 3 dagen (begrijpe wie dit kan)
Ervaring met onderhoud: - zoals alle VW, schaf je maar zelf olie aan want om de 7000 km heb je prijs : oilstand prüfen en bijvullen
'98
9
bouwjaar
jaar in bezit
185k
km
diesel
Betrouwbaarheid
2
Comfort
6
Motor
5
Naam: Ronnyvanconny, datum : 24 februari 2007
Forum Volkswagen Sharan 1.9 tdi bj 1998: Ik ben vanavond voor de 3e keer in 2007 naar de garage gesleept met mijn Duitse kwaliteits wagen. Ik ben benieuwd wat het deze maal weer gaat kosten. Ik heb dit jaar al 4.700 euro kosten gehad met o.a. nieuwe airco nieuwe ruitewisser motors, nu maakt hij een vreeselijk lawaai aan het rechter voorwiel als je er ook naar een beetje met probeert te versnellen eens op snelheid blijft hij wel stil. Ik begrijp niet dat VW zo'n vodde bak op de markt heeft gebracht. Geven ze dan echt niet om hun klanten?
Forum Volkswagen Sharan 1.9 tdi bj 1998: Ik ben vanavond voor de 3e keer in 2007 naar de garage gesleept met mijn Duitse kwaliteits wagen. Ik ben benieuwd wat het deze maal weer gaat kosten. Ik heb dit jaar al 4.700 euro kosten gehad met o.a. nieuwe airco nieuwe ruitewisser motors, nu maakt hij een vreeselijk lawaai aan het rechter voorwiel als je er ook naar een beetje met probeert te versnellen eens op snelheid blijft hij wel stil. Ik begrijp niet dat VW zo'n vodde bak op de markt heeft gebracht. Geven ze dan echt niet om hun klanten?
'01
5
bouwjaar
jaar in bezit
112k
?
km
Betrouwbaarheid
3
Comfort
4
Motor
6
Naam: Info, datum : 5 mei 2006
Forum Volkswagen Sharan 1,9 TDI: Opletten met deze wagen, zelf heb ik geluk dat ik een Wecare contact afsloot anders was ik blut. Vele problemen met airco, boite, ontkoppeling. Motor zelf verbuikt weinig brandstof maar veel olie!! Veel storende geluiden bij het rijden tegen wind in. Volgende is zeker geen VW meer...
Ervaring met onderhoud: Voor elke herstelling moet ik minstens één keer terug gaan...
Forum Volkswagen Sharan 1,9 TDI: Opletten met deze wagen, zelf heb ik geluk dat ik een Wecare contact afsloot anders was ik blut. Vele problemen met airco, boite, ontkoppeling. Motor zelf verbuikt weinig brandstof maar veel olie!! Veel storende geluiden bij het rijden tegen wind in. Volgende is zeker geen VW meer...
Ervaring met onderhoud: Voor elke herstelling moet ik minstens één keer terug gaan...
Reactie van: Iemand, datum: 30 juli 2011
Antwoord: De Sharan is wel degelijk een goede wagen, bij een goede garage zal je nooit problemen hebben. Elke wagen kan stuk gaan ,het is nog altijd een materiaal ...
en over het feit 'nooit meer een vw' dat vind ik nogal belachelijk, welk merk is beter? Die Franse prutsmerken?
Reactie van: Paulvandenrym, datum: 16 mei 2016
Antwoord: Lees ik het goed? Meer dan een miljoen km?
Reactie van: Freddykoziel1968, datum: 12 maart 2017
Antwoord: Mijn Sharan heeft er 365.000 km er op zitten en rijdt als een klok.
Voeg mijn wagen toe
Forum Volkswagen Sharan Upgrade: Niet doen! Ik was aanvankelijk best tevreden hoor, d.w.z. over de auto, niet over de dealer. Beetje veel binnengeluid, maar verder ok.
Maar nu loopt het enorm uit de hand. Twee maanden terug ineens de versnellingsbak kapot. Weggesleept naar dichtsbijzijnde VW dealer. VW biedt geen coulance. Reparatiekosten bijna 2500 Euro voor een 2e hands versnellingsbak (Nieuwe was bijna 6000 Euro geworden). En nu, weer 5000 km verder, alweer de versnellingsbak kapot. Ik ga failliet aan deze auto.
Ervaring met onderhoud: Duurt lang, ze doen niet altijd het goede. Per keer moet ik altijd wel weer in de telefoon klimmen om mijn beklag te doen.
Krijg nooit een monteur of zo te spreken, altijd alleen maar een receptionist(e) die van niks weet.