18 januari 2018

Volkswagen Jetta

Volkswagen introduceert nieuwe Jetta

18 januari 2018 - Volkswagen zet het automobiele jaar 2018 in met de wereldpremière van de nieuwe Jetta in Detroit. Ter gelegenheid van de North American International Auto Show (van 14 tot en met 28 januari) stelt Volkswagen aan de Amerikaanse bezoekers en de internationale media, de zevende generatie voor van zijn wereldwijde bestseller.

Dr Herbert Diess, voorzitter van de raad van bestuur: "Met 17,5 miljoen exemplaren is de Jetta een van de meest succesvolle Volkswagens ooit. Daarvan werden er maar liefst 3,2 miljoen in de USA alleen al verkocht. Nu brengen wij een nagelnieuwe Jetta op de markt. Die werd in de eerste plaats ontworpen voor onze Noord-Amerikaanse klanten en kreeg daarom de stijl van een vierdeurscoupé mee. Zijn dashboard kan optioneel bijna volledig worden gedigitaliseerd. De geconnecteerde rijhulpsystemen staan dan weer garant voor meer comfort en veiligheid. Met deze nieuwkomer en met de Arteon die eveneens in 2018 in de USA van wal steekt, krijgt onze productcampagne op de Noord-Amerikaanse markt nog maar eens een nieuwe impuls."

Volkswagen

In 2017 verrijkte Volkswagen zijn aanbod op de Amerikaanse markt uit met twee nieuwe SUV-modellen: de Tiguan (Tiguan Allspace in Europa) en de Atlas. Dat vertaalde zich al meteen in een verkoopstijging met 5% ten opzichte van het jaar voordien. De nieuwe berlines Jetta en Arteon zullen deze trend verderzetten. Ook na 2018 zullen er ieder jaar twee nieuwe Volkswagens voet aan wal krijgen in de USA. Zo zal het volledige merkgamma, aan het einde van deze productcampagne in 2020, volledig vernieuwd zijn.

De nieuwe en tot dusver altijd progressieve Jetta is zonder meer een mijlpaal binnen de heroriëntatie van Volkswagen op de Amerikaanse markt. Rijhulpsystemen zoals Front Assist (omgevingswaarnemingssysteem) en Blind Spot Sensor (dodehoekassistent) heeft de jongste generatie van de Jetta in erg veel uitrustingsniveaus standaard aan boord. Bovendien is de Volkswagen Jetta een van de eerste auto's in dit segment van de Amerikaanse markt om uit te pakken met een digitaal dashboard, het Active Info Display. Ook de jongste generatie doorontwikkelde infotainmentsystemen en een 400 Watt sterk soundsysteem van de Amerikaanse audiospecialist Beats by Dr. Dre zijn nieuw. Het Active Info Display en de infotainmentsystemen zijn met elkaar geconnecteerd en werden in het nieuwe interieurontwerp zodanig opgesteld dat hun digitale displays een gemeenschappelijke visuele en operationele as vormen.