Reacties Toyota Avensis Wagon
Reacties van eigenaars
Forum Toyota Avensis Wagon 1.8 CVT: Zalige CVT-automaat. Ken 4-traps-automaat uit RAV4 2.0 van 2001 tot 2005, 5-traps uit BMW X5 3.0d van 2005-2007 en Hybride CVT uit Lexus RX400H, 2007-2010.
Mijn Avensis Wagon, met een 1.8 benzinemotor, gekoppeld aan deze CVT rijdt heerlijk super stil, relaxed in D. Beeld je in: vrijwel geen motorgeluid. Rustig cruisen op binnenweg aan 50 km/h aan 1100 toeren/minuut. Afremmen met motorhulp is geen probleem: duwtje naar links en je hebt 7 manuele versnellingen om mee spelen. Weer gas geven, duwtje naar rechts en de automaat regelt weer zichzelf in stand D. Spurtje trekken? Ok, schakel stand SPORT in en hup, daar gaat ie. Zalige mogelijkheden, zalige CVT. Toyota, proficiat!
Ervaring met verkoop: Toyota Van Dorpe in Oudenaarde, Belgie. Zeer goede service en begeleiding, al klant sinds 1983. Topkwaliteit.
Forum Toyota Avensis Wagon Sol: Zitposities: zetels te zacht, zijdelings geen steun. Veroorzaakt rugpijn, ondanks de 100 mogelijke elektrische instellingen.
Verlang terug naar mijn Zafira!
Antwoord: Mijn vader heeft de faceliftversie, bouwjaar 2013, ik kan er geen 5 minuten mee rijden zonder rugpijn. De onderzijde van de stoel steejt te ver uit voor mij waardoor ik een voortdurende duw in m'n onderrug krijg met pijn tot gevolg. Moet wel zeggen m'n vader heeft geen last en de rest van de familie is tevreden met de zetels maar ik moet ze niet. De zetels uit mijn Passat met bouwjaar 2003 voelen als sofa's in vergelijking met de zetels in deze auto.
Ander voorlopig wel positief over de auto, doet z'n ding tot nu probleemloos, is ook normaal met slechts 65000 km. Verbruik op korte ritten wel hoger dan de passat 1.9 tdi met pompverstuivers en een heel pak minder zuinig dan de 1.6 tdi van de volkswagen groep die we ook testgereden hebben. Dus buiten de zetels voor mij ok wagen maar ook niet superspannend of bijzonder.
Forum Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT: Let op bij het maken van een proefrit. Het blijkt dat de auto ondanks zijn stroomlijn gevoelig is voor zijwind zelfs bij een niet al te harde wind. De auto waar ik ik thans in rijdt trekt vanaf het begin naar rechts met name tijdens accelereren. Met zijwind vanaf de bestuurderskant moet men constant tegen sturen anders wil hij de berm in. Kortom: waardeloos.