zondag, 17 november 2019
 

Laatste tests

17 november 2019

Peugeot 208

Peugeot 208

Verleidelijke lijnen

13 oktober 2019 |

Eén ding is direct duidelijk: Peugeot wil verleiden. Van alle wagens in dit segment heeft de tweede generatie van de 208 het meest uitgesproken en gewaagde lijnenspel. Daarbij heeft de 208, net als iedere andere nieuwe Peugeot, een eigenzinnige "iCockpit". Bij het zien van al dat moois rijzen als vanzelf twee vragen: rijdt de 208 zo goed als hij eruit ziet en is de 208 een verstandige verleiding?

Kia XCeed

Kia XCeed

Toevalstreffer

17 september 2019 |

Twee feitjes over de Kia XCeed. De wagen is per toeval tot stand gekomen. En nu de XCeed eenmaal is gerealiseerd, verwacht Kia dat het model de verkopen van alle andere versies van de Ceed zal overtreffen. Hoe kan een wagen "per ongeluk" worden ontworpen? En zal deze toevalstreffer daadwerkelijk succesvol zijn?

Mazda CX-30

Mazda CX-30

Bovengemiddeld middenmaatje

16 september 2019 |

SUV's zijn populair. Mazda speelt daar handig op in met een compacte en een grote SUV: de CX-3 en CX-5. Daar komt nu een middelgrote SUV bij: de CX-30. Is er inderdaad ruimte voor nog een SUV? En heeft deze nieuwkomer de kwaliteiten om net zo succesvol te worden als de andere SUV's van Mazda?

Skoda Scala

Skoda Scala

Een nieuwe koers varen

18 augustus 2019 |

Skoda maakt verstandige en nuchtere wagens. Een Skoda biedt alles wat nodig is, maar niet meer dan dat. Op die manier kan de prijs scherp blijven en dat maakt een Skoda tot een slimme keuze. Maar... nu introduceert Skoda de Scala. Een middelgrote wagen die de ruimte én de uitrusting van een klasse hoger biedt. Is de Scala wel een echte Skoda?

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Te mooi om waar te zijn?

17 augustus 2019 |

Op Internet geldt: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat meestal ook. Dus als er een nieuwe autofabrikant opstaat die een middelgrote sedan aanbiedt die geen uitstoot heeft, sneller is dan de gemiddelde sportwagen, comfortabeler is dan een limousine, zelf kan sturen, in het gebruik goedkoper is dan de kleinste stadwagen en een aanschafprijs heeft van de gemiddelde zakenwagen, dan is dat reden voor scepsis. Terecht?

Nissan LEAF e+

Nissan LEAF e+

Doorstromen

13 augustus 2019 |

Met de Leaf heeft Nissan een duidelijk doel voor ogen: elektrisch rijden bereikbaar maken voor een grote doelgroep. Toch is het niet alleen de prijs die daarbij telt. Met de toenemende concurrentie is het vooral belangrijk om het beste product voor de beste prijs te bieden. Daarom brengt Nissan nu een nieuwe versie van de Leaf uit met een grotere batterij en een sterkere motor. Maak kennis met de "Leaf e+".

Toyota Corolla Touring Sports

Toyota Corolla Touring Sports

Op het verlanglijstje?

12 augustus 2019 |

Een Toyota Corolla op het verlanglijstje? Kunt u het zich voorstellen? Nee toch? Bij de Corolla draait het al decennia lang om functionaliteit, degelijkheid en betrouwbaarheid. Goede eigenschappen, maar geen zaken die een wagen begeerlijk maken. Toyota had echter ook een verlanglijstje. Het wilde de Corolla mooier en sportiever maken. Is dat gelukt?

Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross

Een voorspelbare verrassing

2 juni 2019 |

Wie kiest voor Volkswagen, kiest voor functioneel, vertrouwd en verstandig. Met name de compacte modellen worden gekozen met het verstand. Bij een SUV (Sports Utility Vehicle) draait het juist om het uiterlijk en de beleving. Zulke wagens worden meer gekozen met het gevoel. Hoe geeft Volkswagen vorm aan de compacte SUV?

Lexus UX

Lexus UX

Zakelijk verantwoord genieten

2 mei 2019 |

U wilt een middelgrote SUV. Geen probleem, want er is keuze genoeg. Maar wanneer u of uw werkgever eisen stellen aan de uitstoot, dan wordt die keuze een stuk beperkter. Diesel wordt in de ban gedaan en benzinemotoren stoten (te) veel uit. Wellicht is de Lexus UX 250h een slim alternatief?

Toyota Corolla

Toyota Corolla

Terug van nooit weggeweest

2 april 2019 |

De Toyota Corolla werd in 2007 vervangen door de Auris. Tenminste, in Europa. Wereldwijd is de Corolla nooit weggeweest. In Amerika en Azië leefde de Corolla onverminderd voort. Het is echter kostbaar om per continent een unieke wagen te ontwikkelen. Daarom komt Toyota nu met een even eenvoudige als doeltreffende oplossing: zorg ervoor dat de Corolla overal aan de hoogste eisen voldoet. Daar wordt de wagen beter van én kan wereldwijd worden volstaan met één model. Daarom is de Corolla nu ook terug in Europa.

Ik wil van mijn auto af