Suzuki Ignis
Suzuki introduceert gefacelifte Ignis
De Ignis is doordrongen van Suzuki's designerfgoed, met onder meer een ingesneden C-stijl, zwarte A- en B-stijlen, flankbeschermers en een schelpvormige motorkap. Zijn design is eenvoudig, met de vertrouwde, sympathieke snoet en zijn unieke koplampen, zwarte wielkastverbreders en robuuste schouders.
Het gefacelifte model behoudt die iconische kenmerken, maar krijgt ook een nieuw radiatorrooster met vijf spijlen in de typische SUV-stijl van Suzuki, evenals voor- en achterbumpers met trapeziumvormige zilverkleurige beschermplaten, die zijn SUV-karakter en unieke look versterken. Als aanvulling op de kenmerkende stying van het exterieur had het interieur van de Ignis al een futuristische stedelijke look en vloeiende horizontale lijnen die de breedte en het gevoel van ruimte benadrukken.
Die stadsstijl werd nog versterkt in dit gefacelifte model, met nieuwe accenten in Gunmetal Gray of blauw, die samengaan met de grijze of blauwe binnenbekleding. Het dashboard met nieuw ontworpen wijzerplaten werd gemoderniseerd met een zwart-witcontrast en laat ondanks zijn eenvoudige compositie een sterke indruk na.
De Ignis is verkrijgbaar in elf eenkleurige en zeven tweekleurige koetswerkuitvoeringen, waaronder ook drie nieuwe tinten: Caravan Ivory Pearl Metallic, Rush Yellow Metallic en Tough Khaki Pearl Metallic.
De gemoderniseerde 1.2 DUALJET-motor (K12D) die de nieuwe Ignis aandrijft, beschikt over een nieuwe tweeledige injectie. Die balans wordt mogelijk gemaakt door verbeteringen zoals een elektrische variabele timing voor de inlaatkleppen, een oliepomp met variabele inhoud en elektrische koeljets voor de zuigers. Het brandstofverbruik wordt gereduceerd wanneer de motor wordt gekoppeld aan het mild hybrid-systeem SHVS, dat wordt gevoed door een lithium-ionbatterij waarvan de capaciteit werd opgetrokken van 3 Ah tot 10 Ah. Het mild hybrid-systeem SHVS zet de kinetische energie die gegenereerd werd tijdens vertragingen, om in elektrische energie om de lithium-ionbatterij op te laden. De elektromotor gebruikt die energie om de verbrandingsmotor bij te staan tijdens acceleraties en zo het brandstofverbruik te beperken.
De continu variabele transmissie (CVT) is nu verkrijgbaar als bijkomende optie en staat garant voor krachtige acceleraties bij lage snelheden en een uitzonderlijk laag brandstofverbruik bij hoge snelheden.