Suzuki S-Cross
Grondige make-over voor Suzuki S-Cross
De wijzigingen aan de voorzijde springen onmiddellijk in het oog. De nieuwe bumper, motorkap en radiatorgrille verlenen de S-Cross een sportieve uitstraling. Ook de xenonkoplampen zijn nieuw, net als de ledachterlichten. Bovendien kregen de aluminium velgen een nieuwe look en gaat de S-Cross voortaan geschoeid met iets breder rubber (namelijk 215/60R16 en 215/55R17 in plaats van 205/60R16 en 205/50R17). Vier nieuwe koetswerkkleuren (Canyon Brown, Sphere Blue, Energetic Red en Mineral Grey) brengen het totaal aantal beschikbare kleuren op negen.
Ook het interieur werd onder handen genomen door de Suzuki-ingenieurs. Zo valt het nieuwe patroon van de zetelbekleding op, net zoals de tellers met hun gewijzigde kleur en indeling. Het oppervlak van het dashboard kreeg een nieuwe structuur die lijkt op die van leder. De sierstukken van het instrumentenpaneel worden voortaan in chroomsatijn uitgevoerd (in de plaats van zilver), terwijl de verluchtingskanalen en het audiopaneel niet langer matzwart maar pianozwart zijn. Ook nieuw is dat op de GLX-modellen voortaan een adaptieve snelheidsregelaar beschikbaar is.
Al even belangrijk nieuws bevindt zich onder de motorkap. Daar doen de 1,0- en 1,4-liter Boosterjet-benzinemotoren hun intrede. De 1.0 is beschikbaar in combinatie met de uitvoeringen GL, GL+ en GL+ 4WD, de 1.4 liter als GLX en GLX 4WD. Beide 1.4-versies zijn ook leverbaar met de nieuwe 6-trapsautomaat die de continu variabele transmissie (CVT) vervangt. Bij de 1.0-versies is enkel de GL+ verkrijgbaar met diezelfde automaat. Dieselen kan nog steeds met de vertrouwde 1,6-liter, die als GL+ en GLX 4WD in de prijslijst staat.