2 december 2010
Nieuws

Subaru Trezia

Subaru Trezia ook voor Europa

2 december 2010 - Fuji Heavy Industries (FHI), het moederconcern van Subaru, heeft een compact en tóch ook opvallend ruim model in Japan geïntroduceerd: de Trezia. Als 'New Compact Smart Wagon', zoals de auto wordt omschreven, beschikt Subaru nu in Japan over een gebruiksvriendelijk model met de kenmerken van een MPV.

De lancering van deze nieuwe Subaru weerspiegelt het succes van het samenwerkingsverband tussen FHI en Toyota Motor Corporation dat in april 2008 werd aangekondigd. De Trezia is de eerste Subaru waarvoor een Toyota-model als basis diende; de Trezia onderscheidt zich van zijn verwant onder meer door een front-ontwerp in de herkenbare stijl van het merk en andere typische Subaru-elementen.

Subaru Trezia

In Japan verwacht men jaarlijks 12.000 Trezia's te verkopen. Subaru kondigt aan dat de Trezia op termijn ook leverbaar zal worden in Europa. Deze auto zal dan géén bestaande modellen vervangen, maar zich richten op een voor Subaru nieuwe, steeds omvangrijkere doelgroep van jonge gezinnen tot actieve ouderen.

In het geval van de Trezia heeft de consument in Japan keuze uit een 1,3 of 1,5 liter benzinemotor en vier uitrustingsniveaus: i, L, S en Type Euro. Een continu variabele transmissie is standaard op de versies 1.3L en 1.5L, terwijl de laatste tevens is uitgerust met een 7-traps sequentiele schakeling door middel van stuurflippers. Het topmodel, Type Euro, wordt af fabriek onder meer voorzien van zaken als lederen bekleding van stuurwiel en pookknop, een iets sportiever afgestemd onderstel en voor dit type unieke lichtmetalen wielen.