Subaru Impreza (2007 - 2011)
Subaru test snelste WRX STI ooit
Met 'snelste' doelt Subaru zeker niet alleen op de topsnelheid of het vermogen van de auto, het gaat om het totaalpakket aan kwaliteiten dat de WRX STI moet bieden om dit predicaat te kunnen voeren. De WRX STI mag zich in de ogen van de fabrikant namelijk pas 'snelste' noemen wanneer het volledige concept staat als een huis: de rijkwaliteiten, de controleerbaarheid en de prestaties.

De belangrijkste modificaties in het kader van modeljaar 2011 omvatten verfijningen aan het chassis en de set-up van de vering/demping. Door uitputtend testwerk op onder meer de Nordschleife heeft Subaru voor de modeljaar 2011-versies van de WRX STI opnieuw vooruitgang weten te boeken in alle aspecten van zijn dynamiek.
Viervoudig WRC-winnaar Tommi Makinen, die de auto in een geheel nieuwe vierdeurs sedanuitvoering op de Nordschleife uitvoerig aan de tand voelde: "Ongeacht het parcours kan ik haarfijn aanvoelen hoe de auto gaat reageren op mijn commando's en blijft deze zelfs in de meest extreme situaties en meest 'tricky' bochten optimaal beheersbaar. Dat is waar het bij Subaru om draait, vertrouwen".
Als gevolg van de vele tests op de Nürburgring staat er inmiddels een rondetijd van 7'55'00 op de klok, de snelste tijd die Subaru ooit op het bewuste parcours realiseerde.

De 2011-uitvoeringen van de Subaru WRX STI, die behalve als vijfdeurs hatchback thans ook als vierdeurs sedan leverbaar wordt, zullen in de loop van september in de Benelux arriveren. De nieuwe STI modeljaar 2011 onderscheidt zich zo sterk van de rest van het Impreza-gamma, dat als benaming enkel nog WRX STI wordt weerhouden.