Voor de nieuwe Fabia Scout is er de keuze uit vier verschillende motorversies: een benzinemotor met 1,4 l cilinderinhoud, een vermogen van 63 kW (86 pk) en een gemiddeld verbruik van 6,5 l/100 km, alsook een benzinemotor van 1,6 l met 77 kW (105 pk) en een gemiddeld verbruik van 6,9 l/100 km – deze laatste zal ook beschikbaar zijn met een automatische zesversnellingsbak. Het aanbod bij de diesel- motoren omvat een 1,4 l van 59 kW (80 pk) die gemiddeld 4,6 l/100 km verbruikt en een topversie van 1,9 l met 77 kW (105 pk), die genoegen neemt met gemiddeld 4,9 l/100 km. Beide dieselversies zijn verkrijgbaar met een dieselpartikelfilter.

In het interieur springt de specifieke bekleding in het oog, die exclusief voor deze reeks is voorbehouden. De voetmatjes dragen het opschrift 'Scout', dat ook aan de buitenzijde op de kofferklep prijkt. De pedalen zijn afgewerkt met roestvrij staal en rubberen antislipelementen als bescherming bij intensief gebruik.
De Fabia Scout staat op speciaal voor dit model ontworpen lichtmetalen 16-duims- velgen 'Arktos'. Optioneel kan de klant ook kiezen voor een grotere 17-duimsvariant in hetzelfde design. Mistkoplampen en verdonkerde ruiten behoren eveneens tot de standaardelementen die de Fabia Scout onderscheiden.

De jongste telg in de bij het publiek populaire Scout-familie maakt vanaf mei dit jaar zijn opwachting in de showrooms.