3 februari 2020
Nieuws

Renault Megane

Renault onthult vernieuwde Megane

3 februari 2020 - Nieuwe Mégane kan prat gaan op een vernieuwde en gemoderniseerde bestuurdersplaats. Die omvat nieuwe schermen van 9,3 duim voor het multimediasysteem en 10,2 duim voor het dashboard, en biedt alle functies van het multimediasysteem Renault EASY LINK. Dat systeem, waarvan de werking is geïnspireerd op de stijl en het gebruik van smartphones, toont zich ergonomisch en functioneler om het gebruiksgemak te verzekeren.

Om de veiligheid en het comfort van alle inzittenden te verhogen, zijn er ook nieuwe rijhulpsystemen leverbaar. Voorbeelden daarvan zijn de Snelweg- en fileassistent, het autonome rijsysteem van niveau 2 dat comfort en gemoedsrust aan het stuur verenigt. De vernieuwde Mégane wint ook aan elegantie en raffinement en introduceert nieuwe LED Pure Vision-koplampen die de zichtbaarheid naar een hoger niveau tillen.

Renault Megane

Als pionier en expert op het gebied van elektrische mobiliteit rust Renault Nieuwe Mégane uit met de 160 pk sterke oplaadbare hybridemotor E-TECH Plug-in. Hij plukt de vruchten van gloednieuwe technologieën om energie te recupereren en inspireert zich rechtstreeks op de knowhow die we in de Formule 1 hebben opgedaan.

De E-TECH Plug-in-technologie werd ontwikkeld door de ingenieurs van Renault en werd bekroond met meer dan 150 patenten. Ze gebruikt diverse onderdelen die het levenslicht zagen in het kader van de Alliantie, zoals de 1,6-liter viercilinder-benzinemotor van de nieuwste generatie, die hier samenwerkt met twee elektromotoren en een innovatieve transmissie. Die transmissie met klauwkoppelingen en zonder koppelingspedaal belooft een uitstekend rendement en nauwelijks merkbare schakelovergangen.

Met zijn batterij van 9,8 kWh (400 volt) kan Nieuwe Mégane E-TECH Plug-in zuiver elektrisch rijden bij snelheden tot 135 km/u. De efficiëntie van zijn energiebeheersysteem biedt bovendien een zuiver elektrisch rijbereik tot 50 kilometer over de gemengde cyclus (WLTP*) en tot 65 kilometer over de stadscyclus (WLTP City), zonder dat de verbrandingsmotor eraan te pas komt. De E-TECH Plug-in-motor, die vanaf de lancering verkrijgbaar wordt in Nieuwe Mégane Grandtour, zal naderhand ook op de Berline worden aangeboden.

Het designlabel 'R.S. Line' maakt zijn opwachting in de Mégane-familie en vervangt het vroegere GT Line-label. Met zijn meer geëvolueerde en rijkere uitrusting vertegenwoordigt de R.S. Line niet gewoon een naamswijziging. Zijn koetswerk- en interieurdesign oogt sportiever om in te spelen op de verwachtingen van het steeds grotere aantal klanten dat zich wil differentiëren met een dynamisch design.

Voor de facelift werd het gamma van Nieuwe Mégane R.S. opgebouwd rond een enkele, direct ingespoten 1.8-turbomotor, die net als bij de TROPHY-versie 300 pk (220 kW) levert. Deze motor, die steunt op de synergieën van de Alliantie, drijft ook de Alpine A110 aan. Ook het koppel neemt toe tot 420 Nm (+30 Nm) met de EDC-transmissie en 400 Nm met de handgeschakelde versnellingsbak. De vermogenswinst vertaalt zich in verbeterde acceleraties, ook bij hoge toerentallen, terwijl het koppel rijplezier belooft.