7 januari 2013
Peugeot 2008

Peugeot 2008

Peugeot onthult 2008

Autozine
7 januari 2013 | Met de 2008 bouwt Peugeot verder op de expertise die het heeft opgedaan met de succesvolle 3008 crossover, maar deze keer in het B-segment. De 2008 komt vanaf het voorjaar op de markt, als vervolg op het offensief dat is ingezet met de 208. Deze nieuwe crossover is het eerste model dat het merk van bij het begin simultaan heeft ontwikkeld voor en in verschillende geografische zones. Die mondiale ambities kaderen in de internationale ontwikkeling van het merk, de uitbreiding van het crossover-aanbod en de doelstelling om nieuwe klanten aan te trekken.
 

Met de 2008 crossover brengt Peugeot een nieuwe en opvallende verschijning naar het B-segment. Op een lengte van amper 4,16 m combineert de 2008 de robuuste look van een SUV en een binnenruimte, veelzijdigheid en comfort van een hatchback.

Peugeot 2008

Dankzij forse 'Mud&Snow'-banden op 17-duims velgen met mat-diamant afwerking staat de 2008 stoer op zijn wielen. De opvallende wielkastlijsten zorgen tegelijk voor een ijzersterke look en een indruk van lichtheid. De stevige, zwarte bumpers en drempels doen heel robuust aan, en voor de finishing touch zorgen de spoilers vooraan en achteraan en de zijdelingse sierlijsten in roestvrij staal.

De strak gelijnde motorkap zorgt voor een lichte verschijning terwijl het krachtig rechtopstaande zwevende radiatorrooster een stoere look garandeert. De lichtblokken werden naadloos geïntegreerd en geven de voorpartij een unieke, expressieve persoonlijkheid, nog verder onderstreept door de LED-dagrijlichten.

Achteraan vinden we dezelfde robuuste trekken. De diep ingesneden achterklep voor een lage laaddrempel contrasteert met het dak met dubbele welving, als knipoog naar de RCZ. En in de lichtblokken schitteren naar goede gewoonte de typerende drie verticale lijnen met LED-verlichting.

Peugeot 2008

Nog opvallend is de knik in de daklijn. Boven de achterste zitplaatsen gaat het dak een stukje hoger, wat de riante binnenruimte extra in de verf zet. De strak gelijnde dakrails maken van de 2008 een echte vrijetijdsauto.

Onder de kap halen motoren van de nieuwste generatie het beste uit de lichte en gestroomlijnde bouw van de 2008 met relatief lage verbruik- en uitstootcijfers. Dankzij de e-HDi diesels en de driecilinder VTi-benzinemotoren zal deze urban crossover zich meteen kunnen onderscheiden van de concurrentie met een CO2-uitstoot vanaf 99 g/km.