10 januari 2018
Opel Insignia

Opel Insignia

Opel presenteert Insignia Exclusive

Autozine
10 januari 2018 | Opel stelt op het 96ste Auto/Moto Salon van Brussel de Insignia Exclusive voor aan het grote publiek. Deze Exclusive-versie biedt kopers van een Opel Insignia de mogelijkheid te kiezen uit een onbeperkt aantal kleuren. De kleurexperten van Opel kunnen op basis van eender welk voorwerp een unieke lakkleur ontwikkelen. De technologie gaat zo ver dat klanten zelfs een wagen kunnen verkrijgen in hun persoonlijke oogkleur. Dit wordt op het Autosalon van Brussel geïllustreerd met behulp van de Insignia Eye-scanner.
 

Met de lancering van het Opel Exclusive-programma is Opel de eerste volumefabrikant die een oplossing biedt voor het kleurendilemma waar veel consumenten mee worstelen. Het rood dat de fabrikant voorstelt, is voor de smaak van de klant misschien te donker, het blauw te licht en het groen te muntachtig. Daarom moeten klanten soms toegevingen doen wanneer ze de auto kopen die ze echt willen. Met dit programma wil Opel haar klanten de mogelijkheid bieden om een exclusieve wagen samen te stellen; helemaal naar eigen smaak én zonder toegevingen.

Opel Insignia

Klanten van Opel Exclusive kunnen hun nieuwe Opel Insignia reeds personaliseren met 15 vooraf gedefinieerde kleuren, maar de mogelijkheden zijn vrijwel oneindig. Personen die verder willen gaan in de personalisatie, kunnen helemaal hun eigen kleur samenstellen, bijvoorbeeld die van hun lievelingsstropdas of de ogen van hun geliefde.

Van 12 tot 21 januari kunnen de bezoekers van het 96ste Auto/Moto Salon kennismaken met de technologie achter de personalisatie. Op de stand van Opel (Paleis 5) staat een scanner waarmee je een auto in kleur van je ogen kan ontdekken. Wanneer je voor de scanner gaat staan, onderscheidt het systeem zes verschillende kleurtinten. Door middel van een selector kan je vervolgens de gewenste schakering selecteren en zo je eigen persoonlijke Insignia creëren. Op die manier kan iedereen een wagen in haar of zijn favoriete kleur hebben!

Als onderdeel van het Exclusive-programma biedt Opel ook nieuwe digitale oplossingen aan. Op die manier kan men ook thuis (zonder scanner) ontdekken hoe de wagen eruit zou zien. In de online digitale 4K-showroom kunnen geïnteresseerden hun voertuig in ultrahoge resolutie samenstellen op basis van een foto van eender welk voorwerp: van een lievelingsstropdas tot de ogen van een geliefde.