Reacties Opel Antara
Reacties van eigenaars
Forum Opel Antara 2.2 cdti energy: Nieuwe wagen afgehaald en 5 uur later gaat alarm eigen leven leiden. Dus terug naar garage en wagen 3 dagen kwijt (module stuk en niet op voorraad).
Een maand later, dit vooral bij koude motor of een iets hogere snelheid, kregen we bij het schakelen (op en af) vibraties op versnellingspook met daarbij een huilend geluid. Terug naar garage en omdat de wagen toen reeds warm was en er in die regio geen snelheid kan gehaald worden kon men niets vinden. Ik ben meerdere malen met dit probleem naar mijn dealer geweest, daar kreeg ik telkens de uitleg dat ze niets vonden en de manier waarop gaven ze me het gevoel dat ik spoken zag .
Na 11 maanden en daar bovenop nog krakende vering vooraan heb ik een (boze) mail gestuurd naar hoofddealer van mijn garage. Een 2-tal weken later moest mijn wagen binnen en kwam een specialist, uitslag: slecht vliegwiel. De wagen is dan hersteld en vering behandeld met siliconevet(gekraak door koude !) In de loop der jaren zijn er nog problemen geweest , pinkerdoos / parkeerhulp maakt 10maal meer lawaai, uitlijning wielen moeten bijregelen (binnenkant banden kaal, buitenkant diepte rand 2 euro stuk) ,lederen deurbekleding losgekomen (uitleg: gekrompen door warmte en geen tussenkomst), na onderhoud in juni kreeg ik in oktober op dashbord indicatie olie kwaliteit/levensduur (uitleg , vergeten te resetten bij onderhoud).
5 weken later (25 nov.) indicatie oliepeil en kreeg ik na zoveelste bezoek te horen dat een motor wel wat olie verbruikt en hebben ze 1l bijgedaan. Dit 4 maand (4500 km) na onderhoud??? Als klap op de vuurpijl, op 8 dec. 2015, terug indicatie oliepeil. Hierbij heb ik motorkap geopend en zat de motor onder de olie! Na depannage en nazicht blijkt oliekoeler stuk te zijn en hierdoor is de olie in waterkoelsysteem gekomen. Grote kosten en werkuren, waarop de dealer in onderhandeling is met Opel voor tussenkomst reparatie. Tot op heden nog geen antwoord of vooruitgang, maar ben wel mijn wagen al een paar dagen kwijt (en hoeveel dagen nog?) Voor mij is dit de LAATSTE Opel!
Antwoord: Ik heb het zelfde gehad met mijn oliekoeler. Mijn antara is van bouwjaar 2011 en had 68.000 km. Opel is wel voor een gedeelte tussen gekomen, maar het heeft mij nog altijd 680 euro gekost dat is nog altijd veel geld! En nu is mijn computer stuk, ben benieuwd wat dat weer gaat kosten. Voordien heb ik altijd Toyota gereden nooit problemen gehad. Voor mij ook geen Opel meer!
Forum Opel Antara 2.00: Ik heb enorme problemen met de airco. Als de binnenruimte van de wagen warm is, gaan de de ventilatie opening(en) aan voorruit en kleine op het dashbord koude lucht blazen. Heeft nieuwe software gekregen maar help dus niet. Graag oplossing voor in de kou zittende bestuurder.
Forum Opel Antara: Ik rijd nu bijna 1 jaar met een Antara 2.2 met 120 kW vermogen. Tot nu toe tevreden. Hij verbruikt inderdaad wel gemiddeld 9 liter. Voor de rest een goede caravantrekker.
Degelijke zware wagen.
Forum Opel Antara 2.0 cdti: Bij ons ook na 3 maanden de verchroomde voorgril. Blijkt een folie te zijn die allemaal blaasjes vertoonde. Zonder veel problemen vervangen.
Na 6 maanden stuurhuisproblemen, vervangen maar niet volledig zodat 6 maanden later weer dat kloppend geluid terug was. Andere dealer heeft dit probleem dan opgelost. Rij nu 8 maanden zonder kloppend geluid... afwachten dus.
Ook veel software problemen nl. plots lampjes die gaan branden waar dan niks mis mee is zoals lampje airbags. Bedieningspaneel radio heeft ook met momenten kuren... druk je bv op post 2 krijg je 3 enz. Verbruik ligt ook rond de 9l/100km.
Afwerking en comfort zijn ok maar of het na deze nog eens een Antara wordt betwijfel ik.
Antwoord: Hoe hebben zij dat kloppend geluid opgelost? Ik heb zelfde probleem.
bedankt.
mvg,
Dejan
Antwoord: Opel wil dit niet zien als fabricagefout moest da dus zijn.
Antwoord: Door 2 x heel het stuurhuis te vervangen. Elke keer +/- 1 jaar zonder last dan terug hetzelfde probleem. Opel wil dit aanzien als fabricagefout zodat ze telkens terug dezelfde stukken plaatsen.
Forum Opel Antara 2.2 CDTI 2x4: Leuke wagen, maar dat verbruik... Reken eerder op 9 liter/100 km. Bij 120 km/uur op de autosnelweg registreer ik een gemiddeld verbruik van 8 liter. In stadsverkeer wordt dat al gauw 12 liter. Bovendien wordt de roetfilter van de dieselmotor elke 800 kilometer geregenereerd. Dit proces duurt twintig minuten als je 120 km/uur rijdt. Het regenereren wordt best niet onderbroken. Bovendien verbruikt de wagen dan 4 liter/100km extra, dus rijd je op dat moment aan 12 liter/100 km over de snelweg. Dit meerverbruik zit natuurlijk niet in het gemiddeld verbruik uit de technische specificaties...Als je het regeneratieproces onderbreekt wordt dit automatisch terug gestart van zodra je de motor terug aanzet, dit telkens opnieuw tot je eens 40 kilometer snelweg aan één stuk hebt gedaan...Als je dus dagelijks minder dan 40 km van je werk woont, koop deze wagen dan niet, anders blijf je rondrijden met een meerverbruik van 4 liter/100 km. Enige korte ritjes later gaat er dan een waarschuwingslampje branden en ben je verplicht om de snelweg op te rijden gedurende een twintigtal minuutjes...Doe je dit niet dan blokkeert de motor door de verstopte filter in de uitlaat. In het slechtste geval is de motor kapot. In het beste geval kan men je roetfilter nog regenereren in de garage. Men forceert dan het regeneratieprogramma met behulp van een computer en blokkeert het gaspedaal met een stang zodat de motor gedurende een half uurtje aan 3000 toeren per minuut draait. Daarna kan je weer verder rijden...hoera! Dat is nogal een technologie hé, zonulln roetfilter. Koop dus alleen een diesel als je elke dag minstens 40 km naar je werk rijdt.
Het grappige aan dit verhaal is dat elke dieselwagen vol metertjes zit maar voor die roetfilter heeft men nog geen metertje uitgevonden. Dan zou ik tenminste kunnen controleren hoe vol die filter al zit en eventueel het regenereren starten als het mij uitkomt...
Antwoord: Ik rijd nu ongeveer 5 maanden met een Antara 150 pk. Sinds de aanschaf zit ik met een verbruik van rond de 15l/100km. Rijd rustig en de lampje van de regeneratie roetfilter is de laatste tijd paar keer gaan branden.
Ondertussen zit er een powerbox in, maar de verbruik is nog altijd hetzelfde. Rijd wel veel korte afstanden. Verschillende dealers bezocht, niemand heeft een antwoord op het extreem hoge verbruik. Iemand die het misschien wel weet?
Forum Opel Antara 2.0cdti: Voor het verbruik moet je het niet doen, want deze 150 pk motor zuipt als een koe water. Bij garage temo in Temse zegt men dat dit normaal is. Is 14 liter op 100 km normaal? Een lichte vrachtwagen verbruikt evenveel. Die wagen trekt niet zoals beschreven.
Op 80.000 km al een injektor kapot, plus culasse naar de vaantjes. Prijskaartje: 5600 euro kosten.
Ik rijd 30 jaar met Opel zonder extreme kosten, ik begin mijn vertrouwen in Opel te verliezen.
Forum Opel Antara: Ben tijdens aankoop besodemiedert door de verkoper van garage Van Acker in Lokeren. Liet mij proefrijden in zg dezelfde als ik wou aankopen bleek later een 193 pk te zijn ipv de 164 pk diesel.
Na een rubber van min ruit vervangen te hebben zat er de volgende dag een barst in de ruit. Exact op de plaats waar rubber vervangen was. Puur toeval. Heb nog nooit zo'n hyprociete verkoper meegemaakt. Van Acker in Lokeren nooit meer...