Reacties Nissan Navara
Reacties van eigenaars
Forum Nissan Navara: Mijn Chassis is gewoon doorgebroken wegens roest ziekte van wagen. In UK zijn er veel gevallen dus moeten er hier ook zijn. Geraak nergens aan stukken om te lassen daar sta je dan met een wagen in twee stukken.
Ervaring met verkoop: Er zit al een 4de ambriache in laatste keer echt in de koude laten staan nu is de zaak gesloten
Ervaring met onderhoud: Geen nieuwe filters wel betaald
Antwoord: De Navara is een heerlijke krachtige auto en heeft een goede tractie in het zand.
Maar ook ik heb veel kosten gehad met de Navara en dit waren de Navara-perikelen. Men wil veel te veel pk's uit een te kleine motor halen.
- de koppeling
dit is een zwak punt, voor een terreinauto zou je een zwaardere plaat verwachten, maar het heeft hetzelfde formaat van een gemiddeld busje.
bij mij ging de koppeling er al snel uit, maar ik was op tijd en het koste "maar" 800 euro. Bij de reparatie werd helaas de bak scheef teruggeplaatst waardoor de auto steeds vanzelf uit de vijfde versnelling schoot.
Als je bv een hoveniersbedrijf hebt en je wil een auto die 3 ton kan trekken en je komt bij de verkoper voor een Navara wordt dit bevestigd, dit kan de auto ook makkelijk. Naar er wordt niet verteld dat dan na 10.00km (!) al de koppeling eruit ligt. Een vriend van mij had een automaat met snel de koppeling eruit auto twee jaar oud, "zal wel verkeerd geschakeld hebben" was het antwoord, geen garantie.
oplossing
wees er tijdig bij anders wordt het nog veel duurder.
- egr klep
Sloop die er gewoon uit men zegt dat hij dan niet meer door de roetmeting apk komt maar dat lukt meestal wel. Hij rijdt niet minder zuinig ook. Het is alleen een milieu-maatregel.
oplossing
Rijd de auto eerst goed warm een tijdje voor hij naar de apk gaat.
De uitlaat unit propt vol met roet waardoor hij is zijn noodloop raakt en het motor management lampje brandt.
Een nieuwe unit is 2000 euro bij de garage zeggen ze als snel dat er een nieuwe in moet. Dat is niet zo. Als het oranje spiraaltje lampje gaat branden moet je zo snel mogelijk toeren gaan maken en hem een tijdje warm stoken dan gaat het weg.
Blijft hij in de noodloop geraken steeds, dan wordt de unit niet warm genoeg. Elke Navara krijg je weer goed!
oplossing
Haal het hitte schild eraf en rijd de auto goed warm in een lage versnelling met 4000 toeren. Stook met een hobby brander de unit nog extra warm en ga dan weer rijden. Je krijgt hem er weer uit. Er komt een paar keer een plof witte rook. Rijd gewoon door.
tussen bak.
De sensor draden van 4x4 zijn niet goed bevestigd en komen makkelijk los. Bij mij kwam dit los en zijn om de kruk as gewikkeld en hebben al die draden los getrokken.
Ook de computer unit gaf daarna storing die in de tussenbak zit. Er kwam condens op die stekkers in de bak en zijn gaan oxideren, waardoor hij niet meer uit 4x4 gaat.
oplossing
er zit een blauwe zekering die doorbrandt. Haal die los en vastzetten helpt.
Het contact slot met het signaal naar het alarm systeem kan storen waardoor de auto niet meer start.
De kokerbalken zijn dicht maar er kan condens en vocht in komen waar ze door rotten.
Boor preventief gaatjes onder in de kokerbalk waar door het vocht weg kan en spuit er gelijk tectiel in.
Er zijn wel speciale platen te koop die je er overheen kunt lassen. Slechte zaak van Nissan ik vind dit ook op veel langere termijn garantie, Nissan moet haar verantwoording nemen.
Forum Nissan Navara: Enig minpunt voor de wagen is het te hoog verbruik, met aanhangwagen (500kg) op autostrade met snelheid van 90 km/ uur verbruik van 18l, stad 13l. Voor de rest ok.
Antwoord: Autostrada is van mij 9 liter aan 120
Stad aan 7,2 liter
Toch wel groot verschil?!
Forum Nissan Navara D 40: Verbruik 10 l
Forum Nissan Navara 2.3 diesel 190 pk: Ben enkel teleurgesteld en zoek personen met zelfde probleem. Is laatste nieuw model maar geleverd voor september 2016 EN IS EEN EURO 5 en geen 6 zoals verwacht van een nieuwe wagen.
Ervaring met verkoop: Geen euro 6
Forum Nissan Navara: Een wagen aangeschaft met alle mogelijke opties. Enkel de buitentemperatuurmeter kon er bij Nissan niet meer vanaf! Dacht dat ze dit wel zouden kunnen oplossen met een update van de computer ofzo maar blijkbaar is dit niet mogelijk. En dit terwijl de sensor zichtbaar aanwezig is... Dit lijkt iets overbodig maar wanneer er ineens geen temperatuur aanduiding meer te vinden is is dit toch heel onpraktisch. Na herhaalde mails en vragen hopen we toch nog dat in orde gaat geraken.
Antwoord: Is er al iets gedaan aan uw wagen, zit met het zelfde probleem
Antwoord: Heb hetzelfde probleem en wat mij nog meer stoort is dat de wagen nieuwe 2.3 190 pk motor een EURO 5 is en niet zoals gezegd een euro 6 gaat wel heel veel verschil maken in wederverkoop
Forum Nissan Navara DC: Nooit problemen gekend tot nu toe, ook niet mijn voorgaande Navara die van 2006 was en 150.000 km achter de kiezen had!
Forum Nissan Navara 2.3: We hebben deze pickup na veel beraad aangeschaft door een commerciele geste van Nissan. Mijn vorige pickup een D40 van het bouwjaar 2007 vertoonde hevige roestvorming op het chassis. Ik heb dit maandenlang aangekaart bij Nissan tot ze me een voorstel deden dat ik niet zomaar kon negeren. Heb nu een nieuwe Navara met een euro 6 motor Renault-motor, die voor mij voldoende krachtig is en een heel stuk comfortabeler dan voorgaande, maar of hij betrouwbaar zal zijn met deze Renault-motor moet de tijd uitwijzen. Heeft er iemand ervaring met deze motor, zit in veel bestelwagens van Renault, Nissan en Opel laat me dan aub iets weten of ik deze pickup moet houden na garantieperiode. De garantie is nu wel 5 jaar of 160000 km, dank bij voorbaat.
Ervaring met verkoop: Heeft ons heel goed geholpen.
Ervaring met onderhoud: Moet nog op eerste onderhoud