21 augustus 2015
Nieuws

Lexus GS

Lexus verfijnt zijn GS-modellen

21 augustus 2015 - Lexus verbetert het design van zijn GS-gamma. De nieuwe GS is onder meer herkenbaar aan het typische spoelvormige radiatorrooster van Lexus. Dat wordt voortaan omkaderd door een afwerking in gesatineerd chroom en geflankeerd door opvallende nieuwe standaard bi-ledkoplampen. Een nieuwe voorbumper en drempel zetten het coupéachtige profiel nog meer in de verf. Maar ook de achterkant werd aangepast met hertekende achterlichten, een herziene afwerking en nieuwe 18 en 19 duims machinaal bewerkte velgen.
Ik wil van mijn auto af

In het interieur krijgt de analoge klok met ledindicatoren een plaats in het midden van het dashboard in een aluminium gietvorm. Het maakt bovendien gebruik van de gps-functie om de tijdzone in te stellen.

Lexus GS

Het modeljaar 2016 van de Lexus GS is een toonbeeld van de veiligheidstechnologie die het merk nastreeft. Zijn structuur en tien standaardairbags vormen de basis voor de bescherming van de inzittenden, terwijl de vele rijbijstandssystemen de bestuurder helpen om ongevallen te voorkomen. Wat nieuw is, is het Lexus Safety System + dat het Pre-Crash-systeem (PCS) combineert met voetgangerdetectie, een rijstrookassistent (Lane Keep Assist, LKA), automatische grootlichten (Automatic High Beam, AHB), een actieve snelheidsregelaar voor alle snelheden (All-Speed Active Cruise Control) en verkeersbordenherkenning (Road Sign Assist, RSA). Het Lexus Safety System + vervolledigt de standaarduitrusting voor de Belgische en Luxemburgse markt.

De actieve snelheidsregelaar voor alle snelheden werkt bij verschillende snelheden. Hij detecteert de snelheid van het voorliggende voertuig en past de snelheid aan om een vooraf ingestelde afstand aan te houden. Het systeem is zo geavanceerd dat het soepel kan versnellen en vertragen wanneer een voorligger invoegt of uitvoegt.

Het Pre-Crash-systeem maakt gebruik van een millimetergolfradar en een frontcamera om voertuigen, en in sommige gevallen, voetgangers te detecteren. Het systeem waarschuwt de bestuurder voor een mogelijke aanrijding en kan indien nodig de wagen automatisch afremmen met de noodremhulp.

De rijstrookassistent gebruikt een camera om zichtbare wegmarkeringen te detecteren. Een audiovisueel signaal en trillingen van het stuur waarschuwen de bestuurder wanneer hij onbedoeld van zijn rijstrook afwijkt. Het systeem helpt de bestuurder tevens door de wagen terug naar het midden van de rijstrook te sturen.

Op de F SPORT Line- en Privilege Line-modellen vervangen de adaptieve grootlichten (Adaptive High-beam System, AHS) de automatische grootlichten (Automatic High Beam, AHB). Ze combineren met glans technologie, veiligheid en hoffelijkheid. Zo dimmen ze aan de hand van luikjes automatisch een deel van de lichtbundel om voorliggers niet te verblinden.

Lexus GS

De GS-modellen werden in 2015 al uitgerust met nieuwe multimedia. Het beschikbare 12,3 inch scherm maakt nu ook een kaartweergave op volledige schermgrootte mogelijk. Andere verbeteringen op het vlak van multimedia omvatten stemherkenning en grafische elementen. Het scherm kan bovendien nog altijd in twee worden verdeeld om verschillende functies weer te geven, zoals informatie van het navigatie- of audiosysteem of de klimaatregeling.

De nieuwe 'enter'-knoppen aan de zijkant van de Remote Touch Interface-controller en het snelmenu aan de zijkant van het scherm maken de bediening van de klimaatregeling, het audiosysteem, de telefoon, de navigatie ... voortaan gemakkelijker.

De vernieuwde GS-modellen zullen vanaf januari 2016 in de showrooms staan. De prijzen worden eind 2015 bekendgemaakt.

WijKopenAutos.be
WijKopenAutos.be