5 december 2021

Reacties Kia Niro

Reacties van eigenaars

  

, datum: 19 januari 2020

Forum Niro: Na de herstelling rijdt deze heel fijn, echt fijne wagen...


Bouwjaar2017
In bezit1 jaar
KM-stand31.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
  

, datum: 8 januari 2020

Forum Niro: We rijden nu ruime een jaar met onze Kia Niro Hybride, na enkele maanden stilgevallen bleek een fout in de sturing van de batterijen, 1 week oud.

Iets minder dan een jaar later wil hij niet starten, noodstartprocedure en de auto slaat in alarm. De volgende dag zelfde probleem, bij uitlezing van de computers is er geen foutmelding te vinden. Afwachten dus.

Forum verkoop: Wagen is in Belgie nieuw gekocht bij Kia dealer.


Bouwjaar2016
In bezit1 jaar
KM-stand17.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort9
Motor8
  
 
Reactie van: Guyfleurackers007, datum: 28 september 2020

Antwoord: Ondertussen op net geen 25000 Km en geen twee jaar oud, opnieuw problemen in het motormanagement van onze Kia, hij jaagt op de snelweg met de cruise controle op 110 Km/U, zijn motor huilende naar het uiterste van de Ecometer en valt terug naar het Eco niveau en dat herhaalt zich, bij 100 Km/U, blijft hij op en af schakelen om zijn automaat maar met een lager maximum toerental, bij 90 gaat alles weer normaal. Ik sleepte op dat moment een lege kleine aanhanger van 1,5 op 1,1 meter laadvlak. Ook gaf hij voorheen soms het gevoel van een vuiltje in een injector.

Hebben de wagen laten afslepen en men heeft de transmissie olie vervangen, de uitlezing van de auto gaf geen fouten en de testrit gaf ook geen problemen. De wagen rijdt ondertussen weer gewoon voorlopig, maar het vertrouwen is volledig weg

 
Reactie van: Walter. Hendrickx55, datum: 7 maart 2021

Antwoord: Ik ben sinds 1 jaar de (on)gelukkige bezitter van een nieuw KIA niro hybride, gekocht tijdens het salon en geleverd in volle corona-crisis. (VERMANT , Mechelen)

Bij de levering werd mij quasi of geen uitleg verschaft over de algemene werking en dit omwille van dat corona-probleem. Het was mij reeds opgevallen dat dat het energierecuperatie tijdens remmen en vertragen redelijk beperkt was. Zodanig dat het batterijniveau altijd aan de lage kant was en men relatief weinig rendement had van het hybride systeem, waarvoor de wagen toch moet gemaakt zijn. Blijkbaar moet het recupperatie-niveau, buiten de basis setting, telkens manueel verhoogd of verlaagd worden naargelang de nood (tijdens het vertragen en/of remmen) met de pads aan het stuurwiel.

Ik heb dan de verschillende recuperatie-niveau':s gaande weg leren gebruiken, met toch een zeker resultaat wat verbruik betreft. Echter niet het resultaat als zou een computer alle parameters constant zou vergelijken en daaruit het ideale rendement automatisch berekent.

Bij navraag bij KIA Belgie zowel als bij de dealer (VERMANT, Mechelen), of er geen instelling op de wagen aanwezig was, waarbij alles netjes automatisch verliep, was het antwoord gewoon NJET! Meer nog, de opmerking viel, niets af te weten van het manuele deel gebruik van het hybride systeem, en dat geen enkele van hun klanten er waarschijnlijk gebruik van maakte. Logisch, als de verkopers/KIA in alle talen zwijgen over deze beperking, of er zelfs geen weet van hebben op het moment dat de wagen verkocht werd, dan zal er inderdaad niemand er gebruik van maken. (over kennis van zaken gesproken!). Het constant spelen met de pads irriteert me mateloos, temeer omdat het toch deels de aandacht van het verkeer afleid, en er eigenlijk bedrog gepleegd is met deze "NEP-HYBRIDE". Als ik bij KIA en de garage (VERMANT te MECHELEN) bleef aandringen om mij een oplossing aan te bieden (een faire prijs voor een terugname vb.), kreeg ik op de duur zelfs geen antwoord meer. Ik heb 1 keer een prijs horen noemen bij Vermant, en deze lag iets hoger dan de prijs van een set wielen, gewoon te belachelijk om waar te zijn.

Conclusie: zij die overwegen een KIA niro hybride aan te schaffen, weet dat men eigenlijk een FLIPPERKAST op wielen koopt! Dus als je wil BEDROGEN zijn: DOEN!
Vr. groet,
Walter Hendrickx
Mechelen

 
Reactie van: Wouterverbelen, datum: 11 mei 2021

Antwoord: Geachte Walter,

Ik lees met verbazing jouw reactie hierboven. Vooral over het feit dat u verwacht dat de auto zelf de recuperatie regelt. Bij elke andere Hybride wagen moet u dit manueel bedienen. Dit is wettelijk verplicht volgens de EU want in Azië: kan dit wel automatisch. Dus voor u nog is een perfecte wagen (ikzelf heb ook sinds een jaar een Niro Hybride die perfect werkt. laagste verbruik was zelfs 4.1L/100km) afkraakt, gelieve eerst uw rijstijl te bekijken. Waarschijnlijk heeft u uw rijstijl nog niet aangepast en aan elke licht vol op de gas gaat i.p.v. rustig te rijden.

Ik raad u aan beter opzoekwerk te doen voor u nog een auto koopt zodat u weet hoe de systemen werken.

Ik kan uit mijn ervaring vaststellen dat dit een hybride is met een realistisch verbruik zonder enige problemen. En deze is nog betaalbaar ook.

Ik kan deze wagen zeker aan iedereen aanraden die een Hybride zoekt.

mvg

Wouter

  

Op zoek naar meer Kia Niro?

Bezoek ook het forum in:


 
 

Info

Technische fiche

Prijs

KM-kosten