28 maart 2018
Feedback
Hyundai Tucson

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson ondergaat facelift

Autozine
28 maart 2018 | Tijdens de New York International Auto Show 2018, viert Hyundai de wereldpremière van de vernieuwde Tucson. Het vernieuwde ontwerp van de buitenkant wordt bereikt door het glooiende Cascading rooster en een verfijnde nieuwe lichtopstelling met volledige LED-koplampen alsook door een verhoogde voorbumper, een beschermplaat en een nieuw wielontwerp. De auto is ook uitgerust met nieuwe achterlichten en een nieuw uitgetekende achterbumper en uitlaat.
 

De New Tucson wordt aangedreven door twee diesel- en twee benzinemotoren. Ze werden herzien om de grootte te verminderen en om de CO2-uitstoot verder te verbeteren. De krachtigste aandrijflijn in deze line-up is de 2.0-dieselmotor met een vermogen van 137 kW / 186 PK. Deze motor wordt geleverd met vierwielaandrijving en kan worden gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak (6MT) of optioneel aan de nieuw ontwikkelde automatische transmissie met acht versnellingen (8AT). Als alternatief kunnen klanten kiezen tussen de nieuw ontwikkelde 1.6-dieselmotoren met twee vermogensuitgangen: de standaardversie levert 85 kW / 115 PK en de krachtigere versie biedt 98 kW / 133 PK. Beide motoren zijn verkrijgbaar met een handgeschakelde zesversnellingsbak en een voorwielaandrijving. Voor de versie met een hoger vermogen biedt Hyundai een zeventrapsversnellingsbak met dubbele koppeling (7DCT) en de keuze tussen voorwielaandrijving of vierwielaandrijving. De nieuwe door Hyundai zelf ontwikkelde 7DCT-transmissie is een ultramoderne versnellingsbak. In vergelijking met een automatische transmissie verbetert deze het brandstofverbruik, de CO2-uitstoot en de prestaties, terwijl de schakelkwaliteit behouden blijft.

Hyundai Tucson

Om aan de behoeften van de klant te voldoen, is de New Tucson ook verkrijgbaar met twee benzinemotoren. De 1,6 liter GDI met handgeschakelde zesversnellingsbak en voorwielaandrijving genereert 97 kW / 132 PK. Met een vermogen tot 130 kW / 177 PK is de 1,6 liter T-GDI gekoppeld aan een 6MT of een 7DCT, beide verkrijgbaar met voorwielaandrijving of vierwielaandrijving. Het volledige motoraanbod van de New Tucson voldoet aan de nieuwe Euro 6c-emissienormen, wat resulteert in een verbeterd brandstofverbruik door het verkleinen van de wrijvingsverliezen van de aandrijflijn.

Met de nieuwste infotainmentfuncties voldoet de New Hyundai Tucson aan de connectiviteitsbehoeften van moderne klanten. Ze kunnen kiezen tussen comfortfuncties die bestaan uit een premium geluidssysteem van Krell, een draadloze op QI-standaard gebaseerde oplader voor mobiele telefoons en een informatiescherm van 7 inch dat Apple CarPlay, Android Auto en Bluetooth-connectiviteit ondersteunt. Voor een comfortabele rit van punt A naar punt B kan de auto worden uitgerust met een 8 inch navigatiesysteem dat 3D-kaarten biedt en een gratis abonnement gedurende zeven jaar op LIVE Services, inclusief bijgewerkte informatie in realtime. Een standaard USB-poort garandeert een continue verbinding van de mobiele apparaten van de klant met de New Tucson. Een ander standaarditem is de extra USB-poort achterin, die extra stroom levert om de apparaten aan boord op te laden indien nodig.

Hyundai Tucson

De nieuwste actieve systemen inzake veiligheid en rijbegeleiding van Hyundai SmartSense die beschikbaar zijn in de New Tucson voldoen aan de hoogste Europese veiligheidsnormen: Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Driver Attention Warning (DAW) en Intelligent Speed Limit Warning (ISLW). Verder omvat het veiligheidspakket de Surround View Monitor (SVM) van Hyundai, die camera's gebruikt om een 360°-zicht te bieden tijdens het achteruitrijden. Daarnaast zorgen bi-LED-koplampen, de High Beam Assist (HBA) en de ruitenwissers met regendetectie voor een hoge zichtbaarheid op elk moment. De Advanced Smart Cruise Control (ASCC) van de Tucson gebruikt radarsensoren aan de voorkant en behoudt zo een constante snelheid en afstand ten opzichte van het voorliggende voertuig door automatisch te versnellen en te remmen.