Reacties Hyundai Tucson (2003 - 2012)
Reacties van eigenaars
'07
1
bouwjaar
jaar in bezit
75k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
10
Motor
9
'08
3
bouwjaar
jaar in bezit
245k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
9
Motor
9
Naam: Drnth, datum : 5 november 2014
Forum Hyundai Tucson 2.0 CRDi: Ik heb deze auto in de lease gereden met een gemiddelde van 70.000-80.000 km op jaarbasis. Nooit een probleem mee gehad. Nooit stil gestaan, geen rare mankementen. Gewoon iedere 15.000 een beurt en bij 120.000 distributie wissel. En ik geloof 1x nieuwe schijven. Overall super tevreden over de service en betrouwbaarheid.
Forum Hyundai Tucson 2.0 CRDi: Ik heb deze auto in de lease gereden met een gemiddelde van 70.000-80.000 km op jaarbasis. Nooit een probleem mee gehad. Nooit stil gestaan, geen rare mankementen. Gewoon iedere 15.000 een beurt en bij 120.000 distributie wissel. En ik geloof 1x nieuwe schijven. Overall super tevreden over de service en betrouwbaarheid.
'08
6
bouwjaar
jaar in bezit
71k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
6
Motor
7
Naam: Walter. Doens, datum : 29 april 2014
Forum Hyundai Tucson 2,0 crdi: Het verbruik is normaal voor zulke wagens.
Forum Hyundai Tucson 2,0 crdi: Het verbruik is normaal voor zulke wagens.
'04
9
bouwjaar
jaar in bezit
100k
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
10
Naam: Thierry. Vanryckeghem, datum : 29 juli 2013
Forum Hyundai Tucson Diesel 2wd: Voor mij perfect: 100.000 km, waarvan 70.000 in stad. Vervangen remmen en banden en onderhoud 10 op 10.
Ervaring met onderhoud: Om het jaar onderhoud.
Forum Hyundai Tucson Diesel 2wd: Voor mij perfect: 100.000 km, waarvan 70.000 in stad. Vervangen remmen en banden en onderhoud 10 op 10.
Ervaring met onderhoud: Om het jaar onderhoud.
'05
8
bouwjaar
jaar in bezit
80k
km
diesel
Betrouwbaarheid
5
Comfort
8
Motor
3
Naam: Rudi. Schaefer, datum : 23 mei 2013
Forum Hyundai Tucson 2.0 Cdi: Wij rijden slechts 10,000 km per jaar met deze auto, wat zich ook laat gevoelen. Deze maand mag ik terug naar de garage om nieuwe injectors te laten steken. Kostprijs: 2.700 euro. Dit heb ik bij 30.000 km ook al moeten laten doen, toen was de uitleg van de garage dat we er te weinig mee reden. Maw deze auto verslijt harder als hij niet rijdt dan wanneer hij wel rijdt. Jammerlijke zaak, geen enkele vorm van garantie.
En blijkbaar zijn we niet de enige, ik heb al 4 mensen in mijn kennissenkring die injectieproblemen hadden met hun Hyundai.
Het enige pluspunt is dat mijn vrouw er graag mee rijdt anders was hij al lang verkocht. Een nieuwe staat dit jaar gepland, maar geen Hyundai meer.
Forum Hyundai Tucson 2.0 Cdi: Wij rijden slechts 10,000 km per jaar met deze auto, wat zich ook laat gevoelen. Deze maand mag ik terug naar de garage om nieuwe injectors te laten steken. Kostprijs: 2.700 euro. Dit heb ik bij 30.000 km ook al moeten laten doen, toen was de uitleg van de garage dat we er te weinig mee reden. Maw deze auto verslijt harder als hij niet rijdt dan wanneer hij wel rijdt. Jammerlijke zaak, geen enkele vorm van garantie.
En blijkbaar zijn we niet de enige, ik heb al 4 mensen in mijn kennissenkring die injectieproblemen hadden met hun Hyundai.
Het enige pluspunt is dat mijn vrouw er graag mee rijdt anders was hij al lang verkocht. Een nieuwe staat dit jaar gepland, maar geen Hyundai meer.
Reactie van: Thierry. Vanryckeghem, datum: 8 augustus 2013
Antwoord: gewoon marly bij de mazout doen voor de injectors te kuisen
'05
6
bouwjaar
jaar in bezit
160k
km
diesel
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
7
Naam: Voeteke, datum : 30 december 2012
Forum Hyundai Tucson 2.0 crdi: Na 8 jaar en 160.000 km alleen 2 lampjes stuk, en reeds 80.000 km gedaan met achterste banden. Comfort zoals je in weinig andere wagens vindt, vooral in die prijsklasse.
Verbruik is aan de hoge kant, maar wordt ruimschoots gecompenseerd door zijn positieve eigenschappen. Ik ga terug voor een Kia of Hyundai (als deze versleten is).
Forum Hyundai Tucson 2.0 crdi: Na 8 jaar en 160.000 km alleen 2 lampjes stuk, en reeds 80.000 km gedaan met achterste banden. Comfort zoals je in weinig andere wagens vindt, vooral in die prijsklasse.
Verbruik is aan de hoge kant, maar wordt ruimschoots gecompenseerd door zijn positieve eigenschappen. Ik ga terug voor een Kia of Hyundai (als deze versleten is).
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Grospot, datum : 11 december 2011
Forum Hyundai Tucson: De Hyundai Tucson is de slechste wagen die ik ooit gekocht heb. Verbruik is veel te hoog: 10 liter op 100 km bij normaal verkeer.
Na 35000 km de voorste rubbers in de ophanginsg driehoeken kapot.
Na 70.000 km stuurhuis kapot niet te herstellen, moet nieuw. Geen garantie.
Na 10.000 km de airbags kapot, lichtje gaat niet uit en geen garantie.
Op 80.000 km de elektronica kapot die de turboklep moet bedienen.
Ik kan zo nog eenbeetje verder gaan maar ga nu stoppen, nu trek je zelf maar je conclusie.
Forum Hyundai Tucson: De Hyundai Tucson is de slechste wagen die ik ooit gekocht heb. Verbruik is veel te hoog: 10 liter op 100 km bij normaal verkeer.
Na 35000 km de voorste rubbers in de ophanginsg driehoeken kapot.
Na 70.000 km stuurhuis kapot niet te herstellen, moet nieuw. Geen garantie.
Na 10.000 km de airbags kapot, lichtje gaat niet uit en geen garantie.
Op 80.000 km de elektronica kapot die de turboklep moet bedienen.
Ik kan zo nog eenbeetje verder gaan maar ga nu stoppen, nu trek je zelf maar je conclusie.
Reactie van: Theo. Vandermeulen, datum: 11 november 2014
Antwoord: Ik vraag me af hoe iedereen hier komt met een te hoog verbruik, ik kom zelden boven de 7.5 liter / 100 km met mijn 2.0 crdi.
Voeg mijn wagen toe
Forum Hyundai Tucson 2.0: Dit is mijn tweede benzine Tucson en weer een top auto. Natuurlijk verbruikt dit type meer dan een gemiddelde kleinere of gestroomlijnde auto, maar dat kan en zou voor niemand een verassing mogen zijn. Het is een dikke, vette, goedkope auto. Een dikke, vette, dure auto heeft ook een hoog verbruik en zal onder de totale streep veel duurder zijn. Zit goed en stevig in elkaar en van alle gemakken voorzien. Ik ga hiermee door tot het laatste bouwjaar een jaar of twaalf is geworden. De IX35 vind ik niets en zal het ook nooit worden.