Reacties Hyundai Santa Fe (2006 - 2012)
Reacties van eigenaars
Antwoord: Santa Fe 2007 150000 km injectoren-gloeibougies, vliegwiel, koppelingplaat, drukgroep, kosten: 3864 euro. Garage heeft 750 euro crediet gedaan, maar nog nooit een auto gehad met zoveel kosten.
Antwoord: Hier een 04/2010 Santa Fe: 2.2 CRDI met 197 PK rijder. Ik deel de mening van anderen over de zeer harde vering, op oneffen straten is deze wagen zeer oncomfortabel. Rammelen heb ik geen last van. De motor is zeer sterk, inhalen gaat als een speer. Mijn rijstijl is vrij normaal en daarmee haal ik een verbruik van ongeveer 1:12,5
De ruitenwisser op automatische stand heeft een eigen willetje, schiet vaak aan bij het omdraaien van de contactsleutel en bij de eerste vlaag van een regenbui duurt het te lang eer hij aanschiet.De automatische verlichting mag van mij ook iets eerder aangaan, als je onder een donker wolkendek rijdt blijft die namelijk uit.
Tot net over de 40000 km nog geen problemen gehad.Echter deze week reed ik op de snelweg en kwam er een verschrikkelijk schraapgeluid van linksvoor. De auto rukte naar links en ik moest ferm tegensturen om rechtdoor te blijven gaan.Dat duurde 2 seconden, daarna heb ik niks meer voorgehad en heb er nog 150 km mee gereden. Toch maar eens binnensteken binnenkort,heb er een onveilig gevoel aan overgehouden.
Wie weet wat dit kan zijn?
Forum Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI: Heb oud (model) Santa Fe ingeruild (heb al spijt) voor het nieuw model 2.2 CRDI Collorado sedert september 2008. Nu 6900 Km. De onze is hard van vering (horen echt alles wat niet effen is op de baan) banden zijn van KUMHO, enorme rolgeluiden, alles begint te rammelen en te kraken in de wagen: middenconsole, een profiel aan het raam, het dashbord, mijn achterdeuren (heb al tochtbanden tussen de binnenbekleding van de deuren geplaatst), de vijfde deur, stuurairbag , lederen achterzetels en achterste autogordels liggen te vrijven en te slaan tegen elkaar en maken storende geluiden van het minst ik over een drempeltje of oneffenheid van de baan rijd. Ik ben enkel tevreden over de rijprestaties-verbruik en indien ik op de autoweg rijd waar ik dan niets hoor (al bang als ik er af moet) echt waar, ik denk dat ik het niet getroffen heb, ga deze week eens luisteren bij mijn dealer waar ik zekers tevreden van ben (is een aanrader).
Antwoord: Hallo,
Kan erin komen in je kommentaar, de afwerking mocht iets beter van binnen maar zoveel vind ik het niet zoals bij u. Motor is goed geisoleerd, maar wind en rijgeluiden vind ik soms storend. Heb nu een "gerammel" aan auto, ben naar garage geweest. Bleek massavliegwiel zijn dat kapot is, na 60.00km is snel. Ik heb nog juist garantie, valt mee zo erg duur zijn, heeft er nog iemand daar problemen mee gehad?
Die banden van u kumbo: ja als je dat profiel ziet, weet je genoeg vind ik. Ik heb Hankook, steken veel beter en je mag er ook in Duistsland in de winter mee rijden. Als ze moeten vervangen worden toch een bekend merk voor mij. Weet je: je zo eens met een zelfde model moeten meerijden dan hoor je misschien het verschil van rijgeluiden en mider gekraak, enz.
Antwoord: Ja, heb er nu ook probleme mee. Staat nu op 115.000 km en is van 2006. Ik startte de auto en hoorde ook gerammel, bleek het vliegwiel te zijn.
Antwoord: Hoi, ben er nog eens na mijn reactie van 23 februari 2009. Auto is dit jaar in juli 2011 een rommelend lawaai beginnen maken thv. motor en wielkassen en dit op 55.000 km( vering is nog altijd abnormaal hard, alles kraakt in de wagen zelfs vijfde deur rammelt nu ook, en is niet comfortabel op minder goede wegen). De wagen is binnen gebracht en nog in garantie hebben ze de 2 stabilisatorstangen vernieuwd en 2 steunblokken ook ergens in die buurt waar de stangen vast zitten. Was zogezegd in orde, maar tijdens de rit naar huis hoorde ik al terug dat vervelend geklop. Dag erna terug binnen gebracht en na een diepere controle op de wagen bleek het ineens stuurhuis te zijn. Dit is vernieuwd in garantie en wat bleek na een testrit: geluid was verdwenen MAAR na 2 dagen was het terug. Ik terug met het probleem en meldde dat hij eens ging informeren bij de invoerder. Nu 3 dagen verder nog geen nieuws, ik begrijp: dat vraagt tijd. Nu gelooft het of niet maar bij het remmen trekt hij naar links, ook dat nog. De wagen is nu al buiten garantie maar ik zie geen problemen dat de herstelling nog in garantie zal gebeuren. Wagen is ondertussen 3 jaar en 3 maand met 64.000 km en denk na de herstelling hopelijk nog dit jaar de wagen in te ruilen voor een nieuwe IX35 of de ASX Mitsubishi beetje vertrouwen kwijt bij Hyundai, nochtans rijdt onze dochter met een ix35 diesel nu 1 jaar oud en zeer content van de wagen.
Antwoord: Ben er terug om te komen vertellen dat we onze Santa Fe 2.2 diesel van 3 jaar oud hebben ingeruild voor een nieuwe ASX mitsubishi 18 DI-D Instyle - wit. Rijd zeer comfortabel en zeer zacht wat we niet kregen van onze Santa Fe (denk op een maandag geproduceerd), zou hem niet meer willen missen. Moet toegeven een stukje kleiner of de Hyundai maar toch nog ruim voldoende. Voor de rest is het natuurlijk afwachten maar ben zeer optimistisch. Tot nog eens.
Forum Hyundai Santa Fe: Koop een Executive automaat. Prima luxewagen.
Antwoord: ik ben reeds drie weken tevreden want zolang heb ik mijn executive, het is wel een handgechakelde bak, ik heb tot hiertoe met niets anders gereden dan geschakelde bakken dus ik weet niet wat ik mis maar ik heb deze executive dan ook niet om die reden gekocht, ik kocht hem om het model, hij is mooi, mooier dan de vw-volvo-bmw-opel- nissan- ford-en al zijn concurenten.
ik moest en zou hem hebben en dan spaar ik daar ook voor en als ik dat doe dan moet ik ook het topmodel hebben,geen schaap in wolfskleren maar de full versie! Ik ben gelukkig!
Antwoord: Heb hetzelfde probleem: 92000km en massavliegwiel defect, dure grap. Vind ook dat het niet zou moegen.
Antwoord: Ik heb hetzelfde probleem: massavliegwiel. De mijne is van 2006. Valt natuurlijk buiten de garantie. Pittige rekening ca 1.900 euro. Is veel geld. Heeft nog iemand zulke problemen? En heeft iemand iets van de dealer of importeur vergoed gekregen?
Antwoord: Ik heb dezelfde ervaring: vliegwiel stuk op 90.000 km, vervangen onder garantie (na 3 weken wachten!!). Nu, na 88.000 km zelfde probleem waarbij Huyndai zich verschuilt achter wettelijke garantie en ouderdom wagen (5 jaar). Blijkbaar zijn Hyundai's niet gemaakt voor 180.000 km of om langer dan 4 jaar mee te gaan?
Antwoord: als we hier met zovelen zijn die klachten hebben over vliegwiel,
waarom niet deze klachten bundelen naar test-aankoop en op deze manier het probleem te laten erkennen door Hyuhdai en alsnog een tussenkomst te bekomen voor de herstelling?
ze doen dit nu reeds voor de compressor van de airco... is ook een bitter zwak element in hun wagens. :-((
Antwoord: Heb dit nu ook voor auto staat nu in de garage is van 2007 wil hier wel een zaak van maken heb net 100.000 km.
Antwoord: Ik heb het zelfde probleem: ik heb mijn auto 2 maanden (2de hands) is van 2007 en 65.000 km. Was op de snelweg plots gerammel en trok niet meer, oorzaak: vliegwiel 2000 euro. Ik vind ook dat Hyundai kon tussen komen in de prijs!
Antwoord: Airco is hersteld, met tussenkomst 50% waarborg van Hyundai. Totale rekening alsnog 600 euro inclusief werkuren. Garagist heeft wel extra service geleverd door het vullen van de gas gratis te geven.
Van de garage mag ik ABSOLUUT NIET KLAGEN :-))
Antwoord: Onze airco compressor heeft het ook begeven na 140.000 km. Heeft hyundai erkend dat het een matig apparaat in de auto heeft gemonteerd? Hoe is dat bij u gegaan?
mvrgr ton
Antwoord: Garage heeft aanvraag voor tussenkomst verstuurd naar Hyundai. Ze zijn voor 50% tegemoet gekomen in de wisselstukken voor de airco compressor. Uiteindelijk toch nog 600 euro betaald inclusief de werkuren.
Garagist heeft op eigen kosten de vulling gedaan van de gas als compensatie.
Antwoord: Ik heb een Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi pas gekocht. De vorige eigenaar heeft het vliegwiel vervangen op 80 000km. Nu op 105 000 terug kapot en de distributieketting moet ook vervangen worden. Kostprijs 4.000 euro. Conclusie: garantie verlopen met drie maanden, dus nooit meer een Hyundai voor mij.
Antwoord: De distributieketting gaat toch normaal niet kapot, wel de riem.
Ketting is normaal onderhoudsvrij.
Forum Hyundai Santa Fe: Ik heb een Santa Fe van 2007 2.2 crdi,heb juist een gerammel aan mijn auto vastgesteld. Had dit paar maanden geleden ook al eens, maar toen niks meer gehoord, nu terug. Moet binnen voor een massa vliegwiel, zo kapot zijn op 60.000 km vind ik dat rap, heeft er al nog iemand dat voorgehad of van gehoord? Heb nog juist garantie das meevaller, maar toch, naar het schijnt hebben veel merken daar last van, groeten