26 februari 2020
Hyundai i30

Hyundai i30

Hyundai vernieuwt i30

Autozine
26 februari 2020 | Hyundai heeft nieuwe details van de nieuwe i30 vrijgegeven voor zijn debuut op het autosalon van Genève 2020. De vernieuwde i30 krijgt een nieuw design, geavanceerde connectiviteitsvoorzieningen en een geëlektrificeerde mild hybrid-aandrijving met 48-voltbatterij om het brandstofverbruik te drukken. Bovendien werkt Hyundai aan een update van zijn i30 N Line-gamma. Het sportieve afwerkingsniveau van het merk zal in de zomer van 2020 voor het eerst verkrijgbaar zijn op de nieuwe i30 Wagon. De designelementen die op de i30 N zijn geïnspireerd, zullen ook beschikbaar blijven op de Hatchback- en Fastback-modellen van de i30.
Nieuwe vloermatten voor de Hyundai i30?
Dat kan! Vanaf € 35
Just Carpets.be

 

Het exterieurdesign van de i30 oogt tegelijk gedurfd en gestroomlijnd, en geeft de auto een meer emotionele uitstraling. De voorkant onderscheidt zich door een breder ogende en modernere look. Het bredere radiatorrooster heeft een geaccentueerd 3D-patroon. Nieuwe, fijnere koplampen met optionele MFR-ledtechnologie en nieuwe leddagrijlichten (DRL) met V-vormige signatuur vervolledigen het vernieuwde, modernere design van de neus. Achteraan werd de nieuwe vijfdeurs i30 verfraaid met een nieuw bumperdesign dat de aerodynamische prestaties ten goede komt. De ledachterlichtblokken creëren een V-vormig effect dat de symmetrie tussen voor- en achterkant benadrukt.

Hyundai i30

De nieuwe i30 is nu verkrijgbaar met hertekende lichtmetalen 16- en 17-duimsvelgen met gefacetteerde afwerking, die het zijaanzicht van de nieuwe i30 opwaarderen. De dynamische, op de autosport geïnspireerde N Line-uitvoering onderging een complete designupdate voor de i30 Hatchback en Fastback. Bovendien zal ze voor het eerst ook verkrijgbaar zijn op de nieuwe i30 Wagon.

Vooraan beschikt de nieuwe i30 N Line over een breder centraal radiatorrooster, nieuwe koplampen en een specifiek ontworpen neus. Het onderste deel van het centrale radiatorrooster inspireert zich op het ontwerp van vliegtuigjets. Het werd ook groter en domineert de bumper, om nog meer evenwicht en kracht uit te stralen. De zijdelingse luchtinlaten zijn getooid met zwevende vinnen die de aerodynamische prestaties ten goede komen. Het volledig nieuwe design van de achterbumper zet het dynamische karakter van de N Line nog extra in de verf. De brede diffuser laat geen twijfel bestaan over zijn sportieve inborst en geeft de achterkant een indrukwekkende look, terwijl de nieuwe positie van de mistkoplampen het visuele zwaartepunt dichter bij het wegdek leggen. De nieuwe i30 N Line wordt geschoeid met nieuwe 17- en 18-duimsvelgen. Bovendien werden de ophanging en stuurinrichting van de nieuwe i30 N Line Hatchback en Fastback opgewaardeerd en staat de 1.5 T-GDi-motor met 160 pk garant voor een fijnere rijervaring.

Nieuw: de 1.0 T-GDI-motor met 120 pk is nu exclusief verkrijgbaar met mild hybrid-technologie met 48-voltbatterij om het brandstofverbruik te drukken. Het geheel kan ook voor het eerst worden gekoppeld aan een slimme handgeschakelde zesversnellingsbak (iMT). Die iMT koppelt de motor los van de transmissie zodra de bestuurder het gaspedaal loslaat. Dat laat de auto toe om op twee verschillende manieren in vrijloop te rijden. In het eerste niveau blijft de motor draaien op stationair toerental. In het tweede niveau, schakelt het systeem de motor helemaal uit om brandstof te besparen.

Wie een automaat verkiest, kan de mild hybrid-aandrijving met 48-voltbatterij ook bestellen met een gerobotiseerde transmissie met dubbele koppeling en zeven verhoudingen.

De 1.6-dieselmotor met 136 pk wordt nu standaard aangeboden met een mild hybrid-systeem met 48-voltbatterij. Hij is verkrijgbaar met de intelligente handgeschakelde zesversnellingsbak of de zeventrapstransmissie met dubbele koppeling. Helemaal boven aan het gamma staat de nieuwe 1.5 T-GDi-motor met 160 pk, die standaard is gekoppeld aan de mild hybrid-technologie met 48-voltbatterij. Daarnaast is hij verkrijgbaar met de intelligente handgeschakelde zesversnellingsbak of de zeventrapstransmissie met dubbele koppeling.

Ik wil van mijn auto af
Hyundai i30N nu als Thierry NeuvilleHyundai i30N nu als Thierry Neuville
9 november 2017
 

Info

Test

Technische fiche

Prijs

KM-kosten

Reacties