24 januari 2018
Feedback
Hyundai Nexo

Hyundai NEXO

Hyundai introduceert NEXO

Autozine
24 januari 2018 | Tijdens een persconferentie op CES 2018 kondigde Hyundai Motor aan dat NEXO de naam wordt van zijn gloednieuwe elektrische brandstofcelauto en werden ook enkele Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) onthuld die het model nog autonomer doen rijden. De NEXO wordt het technologische vlaggenschip van het groeiende aanbod milieuvriendelijke Hyundai-modellen, waarmee het bedrijf aantoont dat het ernaar blijft streven om het meest gediversifieerde gamma aandrijfgroepen van de industrie te ontwikkelen in het CUV-segment (Crossover Utility Vehicle).
 

De NEXO wordt de speerpunt in de plannen van Hyundai Motor om de ontwikkeling van emissiearme voertuigen te versnellen, wat aansluit op de hernieuwde doelstelling van Hyundai Motor Group om 18 milieuvriendelijke modellen op de wereldwijde markten te introduceren tegen 2025. Met dit nieuwe, gefaseerde ontwikkelingsplan zet Hyundai Motor ook een volgende stap naar de uiteindelijke doelstelling om met milieuvriendelijke voertuigen te zorgen voor een schonere leefomgeving. Blind-spot View Monitor (BVM)

Hyundai Nexo

Dr. Woong-Chul Yang, Vice Chairman, Hyundai Motor Company zei: "Waterstofenergie is de sleutel voor een duurzamere samenleving. Met de invoering van zijn brandstofcelauto's heeft Hyundai Motor Company al het voortouw genomen in de waterstoftechnologie. Vandaag kan ik u met trots het volgende resultaat voorstellen van onze inspanningen om de planeet te redden: onze elektrische brandstofcelauto van de tweede generatie waarin al onze meest geavanceerde technologieën samenkomen".

NEXO is de tweede generatie van gecommercialiseerde elektrische Hyundai-brandstofcelauto's en zal vanaf het voorjaar van 2018 in geselecteerde markten wereldwijd beschikbaar zijn. Als verbeterde versie van de fel toegejuichte ix35 Fuel Cell heeft de NEXO een geschat rijbereik van 800 kilometer (NEDC). De acceleratie en het vermogen werden opgetrokken om de globale prestaties nog te verbeteren.

Uit tests is gebleken dat de NEXO, die ontworpen is om extreme temperaturen en omgevingen aan te kunnen, nog steeds probleemloos start na een ganse nacht bij -30° Celsius. De NEXO pakt uit met het vermogen om koud te starten binnen de 30 seconden en het brandstofcelsysteem warmt sneller op om maximale prestaties te leveren. De NEXO heeft ook een uitstekende koeling op steile hellingen wanneer de temperaturen oplopen tot meer dan 50° Celsius.

Hyundai Nexo

Dankzij een verbeterd luchttoevoersysteem, sterkere prestaties op grote hoogte en kortere herlaadtijden, naast de algemene efficiëntie en het zuinige verbruik, is de NEXO een klasse apart. Daarenboven zijn ook de vermogensdichtheid en duurzaamheid van de NEXO erop vooruitgegaan in vergelijking met benzinewagens.