Vernoemenswaardig is ook de toevoeging van extra isolatiemateriaal van het motorkapcompartiment waardoor de i20 een hoger geluidscomfort biedt. Vooral bij hogere snelheden zullen de inzittenden deze verbeterde isolatie kunnen smaken. Nog op motorisch vlak werd beslist om de 1.6 CRDi-versie uit het gamma te schrappen.

Op CO2-vlak scoren de dieselversies overigens het best, waardoor zowel de 1.4 CRDi 75 pk als de 1.4 CRDi 90 pk onder de 115g zakken en het Blue Drive label krijgen. Ook de NOx-niveaus zakken voor alle motoren. De 90 pk CRDi-variant krijgt trouwens voortaan een versnelling meer, en mede dankzij zijn nieuwe 6-bak pakt hij uit met een CO2-uitstoot van 109g/km.
Met deze modeljaarwijzigingen gaan enkele subtiele esthetische aanpassingen gepaard. Zo krijgt zowel de i20 STC driedeurs als de i20 vijfdeurs voortaan knipperlichten in de buitenspiegels (vanaf het tweede uitrustingsniveau). Binnenin valt vooral de nieuwe blauwe dashboardverlichting op (voorheen rood), die nu aansluit met de huisstijl en de blauwe verlichting uit de andere Hyundai-modellen.
Een laatste wijziging betreft de line-up van de i20. Het derde uitrustingsniveau vervalt (Style), waardoor de Lounge-versies (2e niveau) voortaan standaard airco krijgen. De Lounge kan overigens in optie uitgerust worden met een interessant Luxury Pack. De Comfort (basisversie) zit al behoorlijk in de uitrusting, maar biedt nog wel een zogenaamd Facility Pack (met airco).