Reacties Ford Fusion
Reacties van eigenaars
Forum Ford Fusion 1.4: Zwakke schokdempers.
Forum Ford Fusion: Ik krijg de moterkap van mijn Ford Fusion niet open. Het lijkt wel of het hendeltje niets pakt. Ik ben bang dat, als ik te veel kracht zet, de hendel gaat breken. Iemand advies hoe ik de moterkap kan openen?
Forum Ford Fusion 1.4 Trend: Ondanks dat ik graag rijd met deze wagen, schaf ik NOOIT nog een Ford Fusion aan. Ik heb al ontelbare problemen gehad:
* binnen het jaar blokkeerde de ruit aan de bestuurderskant. Heel het mechanisme is toen vervangen (garantie)
* binnen de 2 jaar was heel het startmechanisme kapot (garantie)
* 2x diesellek
* minstens 5x olielek
* Turbo kapot op nog geen 100.000KM, terwijl ik altijd rustig rijd met de wagen
* Een of andere bout kapot in de buurt van de distributieriem waardoor er olie lekte op de riem (zat toen aan 105.000 KM, riem is toen mee vervangen).
* Nu is volgens de Ford garage de ontvanger van de afstandsbediening in de auto kapot waardoor ik de auto niet meer op afstand kan openen (zit nu aan 120.000 KM)
* Tenslotte: de motorkap wil dikwijls niet opengaan als je trekt aan het hendeltje in de wagen (heeft hij altijd gehad). Gezien de rest van de problemen jaag ik me daar al lang niet meer in op.
Antwoord: Ik heb ook problemen met het openen van moterkap. Het lijkt wel of of het hendeltje niet pakt, en ik ben bang dat als ik meer kracht zet, de hendel breekt.
Heeft iemand advies hoe ik de moterkap open krijg?
Forum Ford Fusion 1.4: Verbruik nog te hoog
Forum Ford Fusion 1.4 tdci: (vervolg op eerste ervaringen)
Begin 2008 is de auto terug naar de garage gemoeten omdat ter plaatse van de deuren opnieuw roest zichtbaar was. Ter plaatse van alle deuren is de auto nu al tegen roest behandeld. Deze problemen zijn volgens mij absoluut niet normaal voor een nieuwe wagen en zeker niet het roestprobleem. Daar al deze problemen nog binnen de garantieperiode vielen werden deze kostenloos hersteld. Ik ben opnieuw in de garage langs geweest omdat het lichtje van het ABS-systeem blijft branden. Nu blijkt de ABS-module stuk te zijn. Vervanging van dit stuk zou me ongeveer 1250 euro gaan kosten, de werkuren nog niet meegerekend. Ik heb de problemen voorgelegd aan de klantendienst van Ford Belgie (deze waren absoluut niet vriendelijk). Na tussenkomst gaat me dit nog steeds 750 euro + werkuren kosten. In totaal gaat me dit dus bijna 1000 euro kosten.
Ervaring met onderhoud: Wanneer je wagen op onderhoud is geweest voor een defect is het aangeraden om te controleren of het defect wel degelijk is verholpen. Mij is het al 2 maal overkomen dat er de eerste keer totaal niet naar gekeken was.
Antwoord: Ik had ook een Ford Fusion. U leest het goed HAD. Bij de afhaling waren er problemen. Vals contact, de schterbank ging niet naar beneden, de motorkap niet open, reeds na 8 maand al roestvorming aan de deuren. De onnozelste uitleg van de expert van FORD: Je moet eens proberen om het scherp van een scheermesje te lakken, dat gaat niet! Blijkbaar is hij een expert van FORD maar kent hij nog niet het verschil tussen een Ford en een scheermesje.
Wij hebben een Opel gekocht, gewoon een droomwagen. Onze zoon heeft de FORD overgekocht en twee weken later aan de maatschapij de onderzijde laten zien. Vor mij gewoon prachtig eindelijk de ford op het stort.
F: van fabrication
O: ordinair
R: Reperation
D : Deficile
dus Fabrication ordinair, reperation deficle
het beste en sterkte met je Ford
Forum Ford Fusion 1.4 tdci Ghia: Na 2.5 jaar met een Fusion te hebben gereden kan ik maar 1 enkel advies geven: nooit een Ford kopen! Ik zal even een opsomming geven van al de problemen die ik reeds hebben ondervonden in 2.5 jaar: na enkele maanden is de wagen verschillende keren in de garage terug binnen geweest voor een rammelend dashbord. Het slot van het kofferdeksel rammelde en sloot niet goed. Daar mijn Fusion het uitrustingsniveau Ghia heeft, bezit deze automatisch inklapbare buitenspiegels. De rechterbuitenspiegel is vervangen omdat het inklapmechanisme stuk was. De ontgrendeling van de motorkap is vervangen. Het was niet meer mogelijk om de motorkap te openen. De wagen is hier twee maal voor naar de garage op service geweest. De lederen bekleding van de versnellingspook is vervangen omdat deze reeds op verschillende plaatsen was gebarsten. Eind 2007 is de auto terug binnengeweest in de garage omdat de wagen reeds op verschillende plaatsen aan het roesten was.
Forum Ford Fusion Trend: Wagen nieuw gekocht, problemen gehad met roest op deuren (Ford-probleem) en trilling op stuur. Beide onder garantie hersteld. Verbruik: 5.5 a 6 l / 100km. Naast het gewone onderhoud zijn achterste knalpot, slotmoter achterklep en batterij vervangen geweest.
Ervaring met onderhoud: Wagen met 5 jaar garantie in onderhoud gestuurd, nadien zelf onderhoud uitgevoerd.