23 juli 2015
Nieuws

Ford EcoSport

Opgefriste Ford EcoSport nu te bestellen

23 juli 2015 - De Ford EcoSport SUV met verfijnde stijlupgrades, verbeterd rijgedrag en zijn nieuwe uitrusting is vanaf nu verkrijgbaar. Klanten kunnen de compacte EcoSport SUV ook voor het eerst bestellen zonder reservewiel op de achterklep. De interieuraanpassingen omvatten standaard een deels lederen zetelbekleding voor de Titanium-modellen, een nieuw ontworpen stuur en bijkomende chroomaccenten.

Het gebruiksgemak en comfort worden naar een hoger niveau getild met het 'Winterpack' met een verwarmbare voorruit, verwarmbare spiegels en verwarmbare voorzetels. Het rijgedrag van de EcoSport werd geoptimaliseerd door de herwerkte veren en schokdempers, de nieuwe torsieas achteraan en de aangepaste instellingen voor de elektronische stabiliteitscontrole en elektronische stuurbekrachtiging.  De verbeterde EcoSport met de meermaals bekroonde 1,0-liter EcoBoost-benzinemotor van Ford, de 1,5-liter benzinemotor of 1,5-liter TDCi-dieselmotor is voortaan verkrijgbaar vanaf 17.150 euro.

Ford EcoSport

Ford EcoSport-modellen die zonder reservewiel op de achterklep worden besteld, worden standaard uitgerust met een bandenreparatiekit terwijl de achterklep van deze wagens werd herzien zodat ze deels open kan om een vlottere toegang tot de kofferruimte te verzekeren. Alle modellen beschikken voortaan ook over een opvallend EcoSport-logo op de achterkant.

Het hertekende interieur doet eigentijdser en hoogwaardiger aan met het nieuwe stuurwiel met minder toetsen, dat ook op de nieuwe Ford Focus wordt gebruikt.  Eveneens nieuw zijn de afwerking in Charcoal Black onderaan het instrumentenbord, op de middenconsole en op de deurpanelen, de dimfunctie voor de dashboardverlichting en de chroomringen rond de instrumenten als aanvulling op die rond de elektrische ruitenheffers.  De EcoSport-modellen met het spraakgestuurde connectiviteitssysteem 'SYNC' van Ford beschikken over een 4"-kleurenscherm in de middenconsole. De positie van de handrem werd geoptimaliseerd voor alle vernieuwde EcoSport-modellen zodat ze beter bereikbaar en eenvoudiger bruikbaar is.

Ford EcoSport

Dikkere geluidsdempende materialen in de deuren en het dashboard beperken samen met de dikkere dichtingen rond de pedalen het lawaai, de trillingen en de hardheid (NVH) terwijl nauwer aansluitende dichtingen rond de pedalen eveneens bijdragen tot het raffinement en de stilte in het interieur. Ook de herwerkte transmissies bevorderen het raffinement door in de lage versnellingen een grotere koppelcontrole te verzekeren.

Het rijgedrag van de EcoSport werd gevoelig verbeterd dankzij het ontwikkelingswerk op het testcircuit van Ford in Lommel, waar 80 kilometer aan testpistes exacte replica's van alle mogelijke wegdekken in Europa verenigt.

Ford EcoSport

Een stijvere torsiebalk houdt rolbewegingen van het koetswerk beter onder controle en de herwerkte veren en schokdempers optimaliseren de demping. De 10 millimeter verlaagde rijhoogte beperkt het zwaartepunt van de EcoSport om het weggedrag te verbeteren en de elektronische stabiliteitscontrole en stuurbekrachtiging werden beter afgestemd op de Europese wegen.

De 1,5-liter TDCi levert voortaan 95 pk, een stijging met 5 pk, terwijl de verbruiks- en emissiecijfers blijven steken op 4,4 l/100 km en 115 g/km CO2. De 125 pk sterke 1,0-liter EcoBoost stelt zich tevreden met 5,4 l/100 km en 125 g/km CO2, terwijl de 1,5-liter Ti-VCTmotor het bij 6,3 l/100 km en 149 g/km CO2 houdt. Alle motoren voldoen nu al aan de Euro6 emissienormen.

Ford EcoSport

Andere technologieën die later dit jaar voor het eerst verkrijgbaar worden op de EcoSport, zijn een satellietnavigatiesysteem en een parkeercamera die de bestuurder helpt bij manoeuvres in achteruit.

De compacte Ford EcoSport maakt deel uit van het groeiende SUV-gamma van Ford, dat ook de middelgrote Kuga omvat en dat begin 2016 nog zal worden uitgebreid met de SUV Edge.

Ford EcoSport