Naam: Driesen. Ronald, datum : 20 januari 2017 Forum Ferrari 348: Ik ben zelf mechanieker en bezit reeds 12jaar 2 Maserati Biturbo's, opgedreven naar 270 Pk - voor mij zijn deze zeer goedkoop om gek mee te rijden, maar met mijn 348 Ferrari rijd ik zeer voorzichtig, als je daar de gek mee uithangt gaat het een smak geld kosten. Het is wel zo dat om aan de motor te werken, deze er uit moet. Ik maak het achter onderstel los, en trek te kast omhoog, en rol het ganse achter onderstel met motor en alles er onderuit - het zijn steeds zeer veel werkuren, maar dan weet je ook dat al je inspanningen 100% goed uitgevoerd zijn.Het probleem dat collega's hebben, is dat je een bak met speciale sleutels nodig hebt om aan de 348 te werken, wat voor mij geen probleem is - ik ben werktuigkundige van beroep en produceer onze eigen gereedschappen - ik koop mijn onderdelen in Engeland, en hoef hier niet bij Ferrari langs te gaan. Nu zal iedereen wel begrijpen dat voor mij de onderhoud kosten minimaal zijn, en ik geen slecht woord van mijn 348 kan vertellen - ik heb alleen maar plezierige ervaringen.Het probleem is meer, dat je je auto nergens onbeheerd kan achterlaten, en onophoudelijk wordt aangesproken, 't zijn ook veel dezelfde vragen "wa kost da !!" Ervaring met verkoop: Ik moet wel attenderen nadat ik mijn 348 van een Pool kocht, heb ik de ganse auto (onderstel en motor) uit elkaar moeten halen om alles terug 100% te overhalen. Veel moeten nieuw kopen: 3 radiatoren ophanging bussen remmen, en veel elektro problemen oplossen. Het was niet goedkoop - weet waaraan je begint, en reken niet op je garagist - hij is geen liefdadigheid instelling. Als je zelf niet aan de auto kan werken en problemen oplossen zal je een pak geld nodig hebben. Ervaring met onderhoud: Hou zelf de Km standen in de gaten om de belt te vervangen - je rem blokken en schijven - kijk of er niets lekt. Als je naar een merkverdeler gaat, vraag prijs, wat hij gaat vervangen, en vraag de versleten onderdelen terug mee te geven.- ja, maak duidelijke afspraken, en als je zelf aan je auto hebt gewerkt, verwacht dan niet dat je garagist uw stommiteiten gratis gaat oplossen - weet waar je mee bezig bent.
Forum Ferrari 348: Ik ben zelf mechanieker en bezit reeds 12jaar 2 Maserati Biturbo's, opgedreven naar 270 Pk - voor mij zijn deze zeer goedkoop om gek mee te rijden, maar met mijn 348 Ferrari rijd ik zeer voorzichtig, als je daar de gek mee uithangt gaat het een smak geld kosten. Het is wel zo dat om aan de motor te werken, deze er uit moet. Ik maak het achter onderstel los, en trek te kast omhoog, en rol het ganse achter onderstel met motor en alles er onderuit - het zijn steeds zeer veel werkuren, maar dan weet je ook dat al je inspanningen 100% goed uitgevoerd zijn.Het probleem dat collega's hebben, is dat je een bak met speciale sleutels nodig hebt om aan de 348 te werken, wat voor mij geen probleem is - ik ben werktuigkundige van beroep en produceer onze eigen gereedschappen - ik koop mijn onderdelen in Engeland, en hoef hier niet bij Ferrari langs te gaan. Nu zal iedereen wel begrijpen dat voor mij de onderhoud kosten minimaal zijn, en ik geen slecht woord van mijn 348 kan vertellen - ik heb alleen maar plezierige ervaringen.Het probleem is meer, dat je je auto nergens onbeheerd kan achterlaten, en onophoudelijk wordt aangesproken, 't zijn ook veel dezelfde vragen "wa kost da !!"
Ervaring met verkoop: Ik moet wel attenderen nadat ik mijn 348 van een Pool kocht, heb ik de ganse auto (onderstel en motor) uit elkaar moeten halen om alles terug 100% te overhalen. Veel moeten nieuw kopen: 3 radiatoren ophanging bussen remmen, en veel elektro problemen oplossen. Het was niet goedkoop - weet waaraan je begint, en reken niet op je garagist - hij is geen liefdadigheid instelling. Als je zelf niet aan de auto kan werken en problemen oplossen zal je een pak geld nodig hebben.
Ervaring met onderhoud: Hou zelf de Km standen in de gaten om de belt te vervangen - je rem blokken en schijven - kijk of er niets lekt. Als je naar een merkverdeler gaat, vraag prijs, wat hij gaat vervangen, en vraag de versleten onderdelen terug mee te geven.- ja, maak duidelijke afspraken, en als je zelf aan je auto hebt gewerkt, verwacht dan niet dat je garagist uw stommiteiten gratis gaat oplossen - weet waar je mee bezig bent.