2 november 2010

Chevrolet

Chevrolet organiseert kunstenwedstrijd voor studenten

2 november 2010 - Chevrolet viert volgend jaar haar honderdste verjaardag en dat zal gepaard gaan met de nodige festiviteiten. Reden genoeg om de succesvolle kunstenwedstrijd voor studenten 'Young?Creative?Chevrolet!' dit jaar nog grootser te maken dan de voorgaande jaren. De rode draad doorheen de wedstrijd is dan ook het honderdjarig bestaan van Chevrolet.
Ik wil van mijn auto af

'Young? Creative? Chevrolet!' is een wedstrijd voor studenten die Chevrolet jaarlijks en over heel Europa (120+ scholen in 19 landen in 2010) organiseert. Dankzij de wedstrijd krijgen studenten de kans om een waardevolle ervaring op te doen met een zinvolle, op de praktijk gerichte opdracht. Hierdoor kunnen zij hun talenten verder ontplooien en, indien zij bij de winnaars blijken te zijn, hun werken uitgevoerd zien in de praktijk. Deze winnaars krijgen bovendien een unieke kans om op hun studiegebied in een project samen te werken met een internationaal, professioneel team. In het verleden eindigde Belgische teams niet alleen op de Europese ereplaatsen, maar in 2009 behaalde ons land zelfs de hoogste plaats in de discipline Grafische Kunsten.

Chevrolet

De deelnemers worden uitgedaagd om als individu of als groep hun werk in te dienen in één van de volgende disciplines: Foto, Video, Grafische Kunsten, Mode, Muziek. Scholen kunnen zich inschrijven tot eind november 2010 en studenten moeten hun projecten tegen midden april 2011 opleveren.

De eerste prijs in de nationale competitie, die door Chevrolet Belgium wordt georganiseerd, bedraagt €1.200, terwijl ook de 2e en de 3e prijs een geldbedrag opleveren van respectievelijk €500 en €300. Per discipline nemen de nationale winnaars deel aan de Europese finale. Daarenboven worden de winnaars in de Europese finale uitgenodigd voor een praktijkgerichte ervaring en ontvangen ze eveneens een aantrekkelijke geldprijs van respectievelijk €1.200, €1.000 en €500. Maar bovenal zien de winnaars hun project in de realiteit omgezet. Zo droegen de hostessen van Chevrolet op internationale autosalons de winnende ontwerpen van de modestudenten en werden de ontwerpen van de winnaars Grafische Kunsten toegepast op de WTCC Chevrolet Cruze raceauto.

Om de community rond deze wedstrijd te stimuleren en de communicatie rond het project te optimaliseren, ontwikkelde Chevrolet tevens een Facebook-pagina waar liefhebbers en deelnemers terecht kunnen met updates, overzichten en vragen.

Chevrolet

Yves De Cauwer, Senior Manager Public Relations van Chevrolet Belgium: "De 'Young? Creative? Chevrolet!'wedstrijd is ieder jaar succesvoller in Europa. In 2007 deden er 32 scholen uit 8 landen mee en afgelopen jaar hadden we meer dan 120 scholen uit 19 landen ingeschreven. Momenteel zoeken wij weer contact met alle kunstenopleidingen in België om studenten uit te nodigen deel te nemen aan 'Young?Creative? Chevrolet!'. Deze wedstrijd is voor zowel scholen als studenten een uitgelezen kans om hun exquise reputatie om te zetten in praktische projecten die werkelijk uitgevoerd kunnen worden. Het is voor beide partijen een uitgelezen mogelijkheid om hun kwaliteiten te tonen aan een breed, wereldwijd publiek! Bovendien is de verjaardag van Chevrolet een extra leuke invalshoek voor de wedstrijd. Wij kijken alvast uit naar de inzendingen van dit jaar".

WijKopenAutos.be