Reacties Chevrolet Captiva
Reacties van eigenaars
'07
5
bouwjaar
jaar in bezit
115k
km
diesel
Betrouwbaarheid
4
Comfort
4
Motor
5
'09
3
bouwjaar
jaar in bezit
47k
km
diesel
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
6
Naam: Erik. Maes, datum : 9 mei 2012
Forum Chevrolet Captiva 2.0: Auto op zich, geen probleem, alhoewel aan elke auto kan een mankement voorkomen. Maar als dit zo is moet de garantie gelden. Chevrolet geeft 3 jaar garantie. Reken niet op die garantie, want elk probleem wordt afgewimpeld.
Als je een goede wagen hebt zonder mankement, heb je geluk. Als je een probleem aan de wagen ondervindt heb je pech. Hoe klein ook het probleem, de klantendienst van Chevrolet stuurt je telkens wandelen.
Ik vind het risico voor een nieuwe aankoop van om het even welke Chevrolet te riskant. De service na verkoop laat sterk te wensen over.
Ervaring met onderhoud: Geen opm
Forum Chevrolet Captiva 2.0: Auto op zich, geen probleem, alhoewel aan elke auto kan een mankement voorkomen. Maar als dit zo is moet de garantie gelden. Chevrolet geeft 3 jaar garantie. Reken niet op die garantie, want elk probleem wordt afgewimpeld.
Als je een goede wagen hebt zonder mankement, heb je geluk. Als je een probleem aan de wagen ondervindt heb je pech. Hoe klein ook het probleem, de klantendienst van Chevrolet stuurt je telkens wandelen.
Ik vind het risico voor een nieuwe aankoop van om het even welke Chevrolet te riskant. De service na verkoop laat sterk te wensen over.
Ervaring met onderhoud: Geen opm
'10
2
bouwjaar
jaar in bezit
18k
km
diesel
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
6
Naam: H_schrevel, datum : 21 februari 2012
Forum Chevrolet Captiva 2.0 VCDI-150 automaa:
Ervaring met onderhoud: Bij 16.000 km onmogelijk wagen te starten doordat de automatische bak in P geblokkeerd bleef. Garage heeft gerepareerd door een geleidingsplaatje onder de versnellingshandel te vervangen. Bij 18.100 km zelfde probleem. Vermoed dat het iets met de electronica te maken heeft. Heeft iemand een suggestie wat de oorzaak kan zijn?
Forum Chevrolet Captiva 2.0 VCDI-150 automaa:
Ervaring met onderhoud: Bij 16.000 km onmogelijk wagen te starten doordat de automatische bak in P geblokkeerd bleef. Garage heeft gerepareerd door een geleidingsplaatje onder de versnellingshandel te vervangen. Bij 18.100 km zelfde probleem. Vermoed dat het iets met de electronica te maken heeft. Heeft iemand een suggestie wat de oorzaak kan zijn?
Reactie van: Info, datum: 29 februari 2012
Antwoord: het zou kunnen dat het aan de solenoide ligt: Dit is een soort van sensor die de juist stand van pook moet herkennen. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn.
'08
2
bouwjaar
jaar in bezit
106k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
6
Motor
4
Naam: Debie. Leslie, datum : 21 januari 2012
Forum Chevrolet Captiva: Ik ben redelijk content van de Captiva. Rijdt normaal, alle luxe is aanwezig en je hebt veel auto voor weinig geld. Rr is toch een maar: het verbruik is heel hoog en nu met de hoge diesel prijzen komt dat zeker niet van pas. Je mag zeker rekenen op 10 tot 11 liter in stadsverkeer en autostrade 8,5 liter. Geloof zeker de reclame cijfers niet grote nonsens de auto mist zeker een 6de versnelling. Zou ik terug een Captiva kopen? Nee, voor het hoge verbruik. Ja, want heb nog niks van problemen gehad.
Forum Chevrolet Captiva: Ik ben redelijk content van de Captiva. Rijdt normaal, alle luxe is aanwezig en je hebt veel auto voor weinig geld. Rr is toch een maar: het verbruik is heel hoog en nu met de hoge diesel prijzen komt dat zeker niet van pas. Je mag zeker rekenen op 10 tot 11 liter in stadsverkeer en autostrade 8,5 liter. Geloof zeker de reclame cijfers niet grote nonsens de auto mist zeker een 6de versnelling. Zou ik terug een Captiva kopen? Nee, voor het hoge verbruik. Ja, want heb nog niks van problemen gehad.
Reactie van: Info, datum: 7 februari 2012
Antwoord: Het verbruik hangt van verschillende factoren af zoals, de files, het rijgedrag en voor nu met zo'n koud weer. Een verbruik van 10/11 liter in stalfsverkeer is normaal.
'06
5
bouwjaar
jaar in bezit
110k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
5
Motor
1
Naam: Psaeys, datum : 20 april 2011
Forum Chevrolet Captiva LT+: Alleen een Fiat was ooit slechter. Trekt niet in de lage toeren, motor stottert, oranje lichtjes op het dashbord beginnen te branden, motor houdt in bij het optrekken tussen elke versnelling in (alsof men tussen elke versnelling in remt).
De Belgische invoerder heeft op mijn aandringen reeds twee maal een specialist naar de garage gestuurd, doch deze specialist stelt dat ik niet kan rijden, verkeerd merk van diesel tank of zinloze praat vertel. NOOIT meer Chevrolet!
Ervaring met onderhoud: Garagist kan het belangrijkste defect niet oplossen.
Forum Chevrolet Captiva LT+: Alleen een Fiat was ooit slechter. Trekt niet in de lage toeren, motor stottert, oranje lichtjes op het dashbord beginnen te branden, motor houdt in bij het optrekken tussen elke versnelling in (alsof men tussen elke versnelling in remt).
De Belgische invoerder heeft op mijn aandringen reeds twee maal een specialist naar de garage gestuurd, doch deze specialist stelt dat ik niet kan rijden, verkeerd merk van diesel tank of zinloze praat vertel. NOOIT meer Chevrolet!
Ervaring met onderhoud: Garagist kan het belangrijkste defect niet oplossen.
'07
4
bouwjaar
jaar in bezit
54k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Carpentier. Victor, datum : 20 januari 2011
Forum Chevrolet Captiva 2.0: Rijdt zeer soepel. Comfort is zeer goed. Zeer prachtige kofferruimte. Zeer goede afwerking.
Forum Chevrolet Captiva 2.0: Rijdt zeer soepel. Comfort is zeer goed. Zeer prachtige kofferruimte. Zeer goede afwerking.
'06
1
bouwjaar
jaar in bezit
10k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Vm2, datum : 8 december 2010
Forum Chevrolet Captiva: Ik kocht vorig jaar juli een nieuwe Captiva bij Cardoen te Antwerpen. Het eerste dat er mankeerde was dat de rechtse achterdeur ging niet meer op slot. Dan speling op mijn stuurhuis, het volgende rollager rechter voorwiel kapot en ten laatste speling op gewrichten van mijn sturing. En dat allemaal op 43000 Km. Nooit koop ik nog een Captiva en zeker niet bij Cardoen, daar laat de service heel veel te wensen over.
Forum Chevrolet Captiva: Ik kocht vorig jaar juli een nieuwe Captiva bij Cardoen te Antwerpen. Het eerste dat er mankeerde was dat de rechtse achterdeur ging niet meer op slot. Dan speling op mijn stuurhuis, het volgende rollager rechter voorwiel kapot en ten laatste speling op gewrichten van mijn sturing. En dat allemaal op 43000 Km. Nooit koop ik nog een Captiva en zeker niet bij Cardoen, daar laat de service heel veel te wensen over.
Voeg mijn wagen toe
Forum Chevrolet Captiva 2.0: Problemen toen we de auto bijna 4 jaar hadden.
Vervangen: stabilisatiestangen, silabus (ergens aan de wielophanging), de siliconenbus van het stuur (?) zou na 3,5 jaar vervangen moeten worden. De auto was 5 jaar toen er een geluid van het rechterwiel kwam. De garagist weet dit aan de winterbanden. Die zijn nu terug vervangen door de zomerbanden. Het geluid is er nog steeds, het wordt zelfs erger en erger. Het geluid komt uit boven de muziek van de cd-speler. Ik ben er niet tevreden van. Kan zijn dat wij een maandagse auto hebben en anderen meer geluk hebben? Toch voor een basis uitvoering, waarop ik een trekhaak, mistlichten en cruisecontrol heb laten zetten vind ik 28.000 euro geld voor wat ik gekregen heb. En zeker te veel voor de problemen die ik er mee heb. Waar ik nog van achterover viel, was de onderhoudskosten op 100.000 km. 1.400 euro.