Naam: Strangers46, datum : 13 december 2015 Forum Chevrolet Aveo: BEDANKT OPEL BELGIUM VOOR JULLIE DIENST NA VERKOOP.
Ik zou graag is een verhaal doen over een garantie geschil met Chevrolet belgium of Opel Gm .op 09/10/2012 heb ik een Chevrolet Aveo ls 1.3 diesel demo aangekocht met 6654 km bij garage MB
Na een paar dagen kreeg ik de vermelding code 89 op het scherm en vermelde dat meteen aan de garage, de technieker dacht dat hij vergeten was hem te resseten na een onderhoudsbeurt voor verkoop, en stelde voor te wachten naar het volgende onderhoud,en paar weken na de reset was al vlug die code 89 terug de motor schokte bij starten hield in en het lampje motor storing branden en toen is de ellende begonnen.
Het vervangen van onderdelen (sensor, software,computer,injectoren,kabelboom van de motor) maar telkens als het wat kouder werd terug code 89 naar die lange tijd van testen en zoeken was MB (technieker) radeloos en zou mijn garantie gaan vervallen, toen heb ik Chevrolet europe gebeld of nu Opel Customer Care en kreeg VDS aan de lijn bij Opel .Die vertelde mij dat de garantie voor dat probleem zeker verder ging tot het opgelost zou worden ,En nam contact op met MB wekelijks met nieuw advies en opdrachten voor uit te voeren aan de auto(regeleer klep reiniging enz) wel met garantie nog.
Na zo een paar weken verder te zijn was er nog een ding dat ze wilde uitvoeren was een reiniging van de motor in opdracht van opel Customer Care dat gebeurde ook. Na het ophalen van de auto kreeg ik een rekening van 419 euro van BM en met de uitleg dat opel dat niet meer wilde terugbetalen omdat hij er geen contract meer zou hebben dus belde ik weer met Opel CC en plots was VDS weg daar. Toen nam MR GS mijn dossier over en vertelde me meteen mij niet te kunnen helpen. Weer terug mijn verhaal te doen zegde hij me toch het dossier te bekijken omdat hij niet kon spreken in VDS zijn plaats .En ook ni snapte de vervuiling zo vroeg er al was op 6000 km
Na een paar weken nam ik nogmaals contact op met de heer GS en vroeg wat de volgende stap was omdat ik het stilaan na 6 maanden beu was en zover bijna was om die auto weg te doen, waar hij onmiddellijk op inpikte en zij dat het verstandig zou zijn dat te doen, omdat het probleem in de motor zit en terug zou komen na een paar maanden en het zou dan liefst een Opel zijn dat ik zou kopen dus stelde hij voor dat hij contact zou opnemen met een andere opel garage om een fikse korting te bekomen op een nieuwe auto voor mij. Weer na een paar weken nam ik contact op met GS en kreeg een ander verhaal, nu zou de auto naar een andere garage moeten gaan kunnen zij het probleem niet vinden zouden de techniekers van Opel zich er mee gaan bezig houden op een voorwaarde als ze kunnen zien dat het door mijn handeling is dat ik voor alle kosten zou moeten opdraven ook die 419 euro van de motor flush, toen heb ik rechtsbijstand van mijn verzekering ingeschakeld en een expertise laten uitvoeren, na verschillende garages te bellen voor mijn auto opnieuw uit te lezen willen ze zich niet mengen mijn dossier omdat ze bang zijn om reactie van Opel zelf.
Nu een jaar verder van onderhandeling en getouw trekkerij met Opel CC voor code 89 lopen alle gesprekken vast, mijn garage stelt voor om het motor blok open te gooien om te zien of vervuiling het probleem is wat niet bewezen is en niet zou mogen op een 6654 km maar op mijn kosten dan waarschijnlijk dan Opel betaald niets terug omdat garantie voorbij is beweren plots. ik heb zelf wat opzoekingen gedaan en wereldwijd komt code 89 voor overal zonder een oplossing zelfs na motorblok vervanging . nu stel ik de vraag wat is nog recht op garantie op een probleem dat bij aankoop is gemeld en na verlopen van de Garantie word je toch in de kou gezet. na 4 nieuwe Chevrolets te kopen wilde ik naar Opel over gaan omdat ze gestopt zijn in Europa met chevy.... Maar nee echt niet ..bedankt opel klantendienst voor dienst na verkoop
vriendelijke groeten
Forum Chevrolet Aveo: BEDANKT OPEL BELGIUM VOOR JULLIE DIENST NA VERKOOP.
Ik zou graag is een verhaal doen over een garantie geschil met Chevrolet belgium of Opel Gm .op 09/10/2012 heb ik een Chevrolet Aveo ls 1.3 diesel demo aangekocht met 6654 km bij garage MB
Na een paar dagen kreeg ik de vermelding code 89 op het scherm en vermelde dat meteen aan de garage, de technieker dacht dat hij vergeten was hem te resseten na een onderhoudsbeurt voor verkoop, en stelde voor te wachten naar het volgende onderhoud,en paar weken na de reset was al vlug die code 89 terug de motor schokte bij starten hield in en het lampje motor storing branden en toen is de ellende begonnen.
Het vervangen van onderdelen (sensor, software,computer,injectoren,kabelboom van de motor) maar telkens als het wat kouder werd terug code 89 naar die lange tijd van testen en zoeken was MB (technieker) radeloos en zou mijn garantie gaan vervallen, toen heb ik Chevrolet europe gebeld of nu Opel Customer Care en kreeg VDS aan de lijn bij Opel .Die vertelde mij dat de garantie voor dat probleem zeker verder ging tot het opgelost zou worden ,En nam contact op met MB wekelijks met nieuw advies en opdrachten voor uit te voeren aan de auto(regeleer klep reiniging enz) wel met garantie nog.
Na zo een paar weken verder te zijn was er nog een ding dat ze wilde uitvoeren was een reiniging van de motor in opdracht van opel Customer Care dat gebeurde ook. Na het ophalen van de auto kreeg ik een rekening van 419 euro van BM en met de uitleg dat opel dat niet meer wilde terugbetalen omdat hij er geen contract meer zou hebben dus belde ik weer met Opel CC en plots was VDS weg daar. Toen nam MR GS mijn dossier over en vertelde me meteen mij niet te kunnen helpen. Weer terug mijn verhaal te doen zegde hij me toch het dossier te bekijken omdat hij niet kon spreken in VDS zijn plaats .En ook ni snapte de vervuiling zo vroeg er al was op 6000 km
Na een paar weken nam ik nogmaals contact op met de heer GS en vroeg wat de volgende stap was omdat ik het stilaan na 6 maanden beu was en zover bijna was om die auto weg te doen, waar hij onmiddellijk op inpikte en zij dat het verstandig zou zijn dat te doen, omdat het probleem in de motor zit en terug zou komen na een paar maanden en het zou dan liefst een Opel zijn dat ik zou kopen dus stelde hij voor dat hij contact zou opnemen met een andere opel garage om een fikse korting te bekomen op een nieuwe auto voor mij. Weer na een paar weken nam ik contact op met GS en kreeg een ander verhaal, nu zou de auto naar een andere garage moeten gaan kunnen zij het probleem niet vinden zouden de techniekers van Opel zich er mee gaan bezig houden op een voorwaarde als ze kunnen zien dat het door mijn handeling is dat ik voor alle kosten zou moeten opdraven ook die 419 euro van de motor flush, toen heb ik rechtsbijstand van mijn verzekering ingeschakeld en een expertise laten uitvoeren, na verschillende garages te bellen voor mijn auto opnieuw uit te lezen willen ze zich niet mengen mijn dossier omdat ze bang zijn om reactie van Opel zelf.
Nu een jaar verder van onderhandeling en getouw trekkerij met Opel CC voor code 89 lopen alle gesprekken vast, mijn garage stelt voor om het motor blok open te gooien om te zien of vervuiling het probleem is wat niet bewezen is en niet zou mogen op een 6654 km maar op mijn kosten dan waarschijnlijk dan Opel betaald niets terug omdat garantie voorbij is beweren plots. ik heb zelf wat opzoekingen gedaan en wereldwijd komt code 89 voor overal zonder een oplossing zelfs na motorblok vervanging . nu stel ik de vraag wat is nog recht op garantie op een probleem dat bij aankoop is gemeld en na verlopen van de Garantie word je toch in de kou gezet. na 4 nieuwe Chevrolets te kopen wilde ik naar Opel over gaan omdat ze gestopt zijn in Europa met chevy.... Maar nee echt niet ..bedankt opel klantendienst voor dienst na verkoop
vriendelijke groeten