Reacties Peugeot 3008 (2008 - 2016)
Reacties van eigenaars
Forum Peugeot 3008: Heb nu een 60.000 km, opeens geen trekkracht meer, gaat niet boven de 1800 tpm. 4 injectoren in storing/stuk. Na 5 jaar toch nog vervangen op kosten van Peugeot, diende alleen werkuren te betalen, was ongeveer 300 euro.
Ervaring met onderhoud: Redelijk prijzig.
Antwoord: Dan hebt u meer geluk (of goeie dealer). Mijn wagenm ook een 3008 van 2012m na 17000 km en 4jaar motor ventilatie defect. En onlangs 26,000 km waterpomp moeten vervangen omdat turbo niet voldoende koelde. Alles moeten betalen (verdacht was dan nog dat ik van dit laatste pas meldingen kreeg nadat die was binnen geweest voor jaarlijks onderhoud) en bij de dealer blijkt dit allemaal maar normaal te zijn?
Forum Peugeot 3008 16V Vti: Rijden zonder te moeten schakelen? Dan vind ik het een goede, comfortabele wagen. Maar schakelen gaat moeilijk. Na 23000, 35000 en 54000km telkens serieuze problemen met het terugschaklen van 4 naar 3 en naar 2.
De laatste herstelling kostte mij 2000 euro! En of het probleem nu echt opgelost is?
Ik heb zware twijfels. Peugeot reageert zelf trouwens helemaal niet op mijn emails! Deze wagen vliegt dan ook buiten!
Antwoord: Ik heb vanaf het begin problemen gehad met mijn Peugeot 3008 aangekocht nieuw september 2018.
- lawaai tijdens het draaien aan het stuur
- na 10000 km bougies defect
- 20000 km kraslaag in de motor, storing in het elektrisch gedeelte computer
- automatisch hulpoproep systeem defect ( module)
- aan 50000km distributieriem beginnen afbrokkelen en rubberdeeltjes aan de zeef van de oliepomp blijven hangen en de motor ernstig is beschadigd geweest (nieuwe motor)
- 52000km problemen met het automatisch schakelen van de versnellingen,
We zijn nu pas begin januari 2021 en wat zal het volgende zijn? Ik denk dat hij eens zal buitenvliegen want zo een wagen maakt de mensen ziek.
Forum Peugeot 3008 1.6 diesel: Heb de wagen 10 maanden in bezit en het ene defect na het andere. Na een maand sterk gekraak onderaan de wagen. Na 4 klachten opgelost. Na 3 maanden overal beginnen kraken bij beweging van de wagen. Alle rubbers vervangen, maar geen verbetering. Deuren staan uit de haak duidelijk zichtbaar en achterdeur kraakt sterk in stand 1. Volgens garagehouder kan men de deuren niet afstellen, weet iemand hiervoor raad?
Ervaring met onderhoud: Let goed op bij in bezit krijgen van de auto en controleer dat alles goed zit qua afwerking.
Antwoord: Rubbers in deuren in laten vetten bij Peugeot-dealer en weg kraak.
Forum Peugeot 3008 Diesel: Uitvallen van de airco na 180 km rijden
Forum Peugeot 3008 Automaat diesel 1,6: Mooi interieur, harde vering, automaat ontregeld. Nieuwe software helpt niet. Inhalen levensgevaarlijk. Luidruchtige ratel van de motor. Al vanaf de eerste 800 km.
Niet kopen. Skoda is superb is beter.
Ervaring met verkoop: Veel geslijm voor verkoop
Daarna ijskoude douche
Ervaring met onderhoud: Veel uitvluchten en verhalen
Antwoord: Het is nu 2013 en 12.000 km verder. Ik ben 86 en dit zou mijn laatste aankoop zijn. Blindelings gekocht en uiterst ontevreden. Deze 3008 heeft kwaliteiten, maar de robot en de vering zijn een ware beproeving.
Forum Peugeot 3008 1.6diesel premium pa: Fijne wagen, ruim plaats. Verbruik zoals beschreven.
Forum Peugeot 3008: Heb de auto nieuw aangekocht 2013, dit met alle toeters en bellen op. Voor mij zeer mooie comfortabele wagen. Van in het begin probleemloos mee gereden. Laatste tijd schakelt de auto zeer moeilijk van 1e naar 2de versnelling met bijhorend piepend geluid. Auto gaat volgende week naar dealer voor onderhoud 60.000 km en laat weerbarstige versnellingsbak eens nakijken. Is mijn derde Peugeot voorheen 307 en 407 SW gereden (dit altijd met zo goed als probleemloze kilometers). Valt mij wel op dat de 3008 qua afwerking iets minder goed is afgewerkt (lees: goedkopere materialen) dan de 407 SW.